Wednesday, February 27, 2008

Wie weet wat dit is? Who knows what this is?

Tijdens mijn snelwandelen langs de kustlijn deze ochtend, viel mijn oog op onderstaande schelpachtige creatie... met een afdruk van een zeester? Geen idee!
Het lijkt een schelp, maar het is flinterdun en heeft een platte achterkant. Aan die achterkant zit een klein gaatje (slechts enkele milimeters diameter) en is het meer een "kroko"-patroon.

Zoals je ziet vond ik er eentje dat redelijk intact was en een ander dat gebroken is (waardoor je erin kan kijken).
Al zovele keren langs de kustlijn gewandeld hier... nog nooit dit tegengekomen.

Ik vond het alleszins mooi genoeg om het mee naar huis te nemen en er een fotootje van te nemen. Nu ben ik echter wel supernieuwsgierig naar WAT dit kan zijn.

Wie kan mij helpen???


1 comment:

De Martens in Pasadena said...

Wij weten wat het is! Een sanddollar.
Ons kinderen hebben er zo ook al enkele meegebracht van de zee.
Volgens Margaux is de witte een dode en de gekleurde nog levend
Groetjes Nele
http://www.gma.org/Tidings/sanddollar.html