Wednesday, September 05, 2007

1ste schooldag: schooljaar 2007-2008

Een beetje zenuwachtig, dat wel... stapten we deze ochtend door de schoolpoort.
Vooral zenuwachtig om te weten of ze ja dan neen bij Mrs Saxton zou zitten of bij Mr Kulas.
Beiden zijn volgens mij even leuke leraars, maar Axelle had toch wel een uitgesproken wens om bij Mrs Saxton in de klas te kunnen zitten. Wel... Gaby bracht ons bij het betreden van de speelplaats al direct het goede nieuws dat Axelle's wens was uitgekomen (oef).
Nu was het natuurlijk nog gaan kijken op de lijsten om te zien of haar vriendinnetjes nog bij haar in de klas zouden zitten. Gelukkig wel dus... Zowel Jacki, Angélique als Bella zitten nog bij haar in de klas en ook Gaby's zoon, Arya, zit nog bij haar.
Er kon dus toch een grote glimlach af deze ochtend en vooral een zucht van opluchting. (ook bij mij als ik eerlijk moet zijn)
Om 8u17 rinkelde de bel (2 minuten over tijd dus) en kwamen de leraars hun nieuwe leerlingen ophalen aan de rijen. Mrs Saxton nodigde al de ouders nog eventjes uit in de klas om afscheid te nemen en zo kon een nieuw schooljaar beginnen.
Voor elk kind lag een dikke stapel boeken klaar en Axelle leek er helemaal klaar voor (hoorde nog amper dat ik "daaag, tot straks" zei)!
Wat voor haar de start van het schooljaar betekende, was voor mij opnieuw de start van mijn sport... en dus zit mijn eerste workout van de week er al op... Ik probeerde een nieuw toestel uit, maar dat blijkt niet echt geschikt voor mij want ik kreeg al na enkele minuten énorme pijn in mijn hielen... dus... back to normal en naar mijn loopband en de fiets.
Ik tel nu al af naar 14u30 om de verhalen van de eerste schooldag te horen, die jullie dan ongetwijfeld hier zullen kunnen lezen. Misschien kan ik Axelle wel overhalen om zelf een tekstje erover te posten.








No comments: