Sunday, September 16, 2007

Hoe klein de wereld is...

Het avondje uit begon al vroeg, om 6pm waren we al de deur uit. In België ga je niet voor 8pm het huis uit als je afspreekt om iets te doen, hier is het altijd al heel vroeg op de avond. Meestal ben je dan ook al rond middernacht (of vroeger) terug thuis.
Nancy had een tafeltje geboekt bij Joe's (voor de geïnteresseerden: 1023 Abbot Kinney BlvdVenice, CA 90291). Een trendy restaurantje met gezellige patio en vooral lekkere French-Cal cuisine.
Nancy koos zeebaars, klaargemaakt op "Fiji-wijze" (was volgens haar zeggen zéér lekker) en ik ging voor een gegrilde ahi-tuna. Dit was mooi gepresenteerd: onderaan op het bord (in een overheerlijk sausje) lag een rösti, daar bovenop een stukje gegrilde tonijn en als topper een stukje foie gras. HEERLIJK.
We kozen ons een goeie fles wijn uit (niet goedkoop by the way voor zij die er willen gaan eten) en genoten van een "kindervrije" avond.

Op Abbot Kinney zijn veel leuke restaurantjes, bars, winkels, art galleries... en wij gingen dan ook nog niet direct na het restaurant naar huis maar nog een glaasje drinken in "The other room". Een bar waar het barstensvol zat.
Rond 9pm dacht Nancy dat we misschien maar best naar huis konden gaan, maar ik zei haar dat Alain me terug "buiten zou sjotten" als ik zo vroeg zou terugkomen van een avondje uit en dus reden we maar gelijk nog effe langs bij Beachwood. Dit is een restaurantje met een leuke "openlucht" bar, gelegen op Washington Boulevard (vlakbij de verkeerslichten voor Abbot Kinney).
We waren er nog maar net binnen en het was er zo druk dat Nancy aan enkele meisjes vroeg of ze het erg zouden vinden als we "dicht" bij hun moesten zitten. Daarop antwoordde dat ene meisje "Not at all". Gewoon de manier waarop ze het zei, vroeg Nancy: "You have an accent, where are you from?" Het antwoord: BELGIUM.
Bleek dus dat deze 3 meisjes hier op vakantie waren bij een Amerikaanse vriendin die op Culver woont. Nog interessanter werd het toen ze hoorden dat ik van Waarloos afkomstig ben, want één van hen bleek te wonen in Duffel, de andere in Hemiksem en Lint.
Ze konden er gewoon niet van over dat ze een "Vlaamse" tegenkwamen en wilden dan ook direct een babbel met ons...
Ondertussen geraakte Nancy aan de praat met de man die naast haar zat en die bleek dan weer van Lithouwen te komen...
Zo werd het dus een gezellige Europees-Amerikaanse avond en na nog enkele wijntjes en "something to snack on", verlieten we enkele uren later deze bar, waar ik zeker en vast nog terug naar toe wil.

Oh ja, voor ik afsluit nog een kleine boodschap voor de mensen die met mij chatten tijdens de week: het is de komende week BOOKFAIR. Net zoals de vorige 2 edities zal dit betekenen dat ik veel op school ga zijn deze week en weinig online. 't Is maar dat jullie niet ongerust moeten zijn!

Groetjes

No comments: