Tuesday, September 04, 2007

Labor Day weekend en laatste vakantiedag

Gisteren was het Labor Day...
Verleden jaar vierden we dat hier met onze, toen nog nieuwe, vrienden... gisteren deden we hetzelfde.
Maar eerst was er zaterdag. Vermits het ZO HEET is de laatste week, deden we niet veel moeite om iets speciaals te doen en besloten we gewoon aan het zwembad te blijven rondhangen. Axelle bleef dan gelijk bij onze vrienden Tamzen en Jeff slapen, want wij hadden met Michael (een collega van Alain) en zijn vriendin Marina afgesproken. Bestemming: avondje uit in Hollywood. Het werd een leuke avond en vooral lekker eten in restaurant PASTIS (Franse eigenaar en Franse keuken). Ik at er een lekkere bouillabaise en als voorgerecht hadden we een pate-charcuterieschotel en een kaasschotel (njamnjam). Ook de anderen hun bordbeleg leek me zeer lekker... voor herhaling vatbaar dus.
Nadien reden we wat rond in Hollywood en gingen nog enkele drankjes nuttigen her en der.
Zondag was het weer zo warm en dus werd er weer niets speciaals gedaan behalve dan rondhangen in en om het zwembad. Nancy organiseerde een bbq en bij een goed glaasje wijn genoten we van een warme zomeravond (waar men in het thuisland momenteel naar het schijnt van droomt).
Gisteren, maandag, hadden we afgesproken om een potluck bbq te houden met onze Amerikaanse vrienden hier. Wijn en margeritha vloeiden in overdaad en de bbq smaakte heerlijk. Af en toe een duikje in het water was hoognodig ter afkoeling en rond 19u30 sloten we de dag aan het zwembad af.
Vandaag is Alain terug aan het werk en geniet ik met Axelle van haar laatste vakantiedag. Het zal weer raar zijn morgen om "alleen" achter te blijven.
Blijkbaar was het vandaag de dag dat iedereen in Belgie even met ons contact wilde opnemen, want het werd een lange webcamsessie en daar bovenop kreeg ik ook nog een telefoontje van mijn meter. Was dat misschien omdat iedereen dacht dat Axelle ook al terug op school zat?
Vandaag is het dus de laatste vakantiedag en die gaan we in schoonheid afsluiten met een verkoelend zwemmeke samen met de vriendinnetjes van Axelle (toch zij die niet ziek zijn, want er waait hier in Marina del Rey blijkbaar een virusje dat iedereen veel naar de toilet doet lopen, als jullie snappen wat ik bedoel).

En zoals ik op andere blogs las (ook in de commentaren) is de start van het nieuwe schooljaar ook bij mij het moment dat ik mijn sport terug oppak. Vanaf morgen ben ik dus terug vaste klant van de gym en dat met mijn persoonlijke coach, namelijk mijn nieuwe POLAR horloge die mij een persoonlijk schema cardio-oefening heeft berekend (uiteraard komt daar dan nog de buikspiertraining bij en de gewichtjes):
Dag1: workout van 45 minuten en verbranden van 300 kcal
Dag2: workout van 35 minuten en verbranden van 250 kcal
Dag3: workout van 45 minuten en verbranden van 300 kcal
Dag4: workout van 60 minuten en verbranden van 350 kcal
en dit natuurlijk wekelijks af te werken... hou ik dit vol dan zou dit binnen een aantal maanden te zien moeten zijn (ben eens benieuwd of het bij mij zo goed gaat werken als bij Alain).

1 comment:

Anonymous said...

Kristine,

Als je eens wil mee komen puffen hier in 'the hollywood' gym dan laat je het maar weten he! Ik gebruik mijn guest passes veel te weinig, ik kan u verzekeren dat je met een uurtje step wel uw 350Kcal kwijt bent. Wel tof zo een polar, heb er ook eens naar zitten kijken. Leuk ding!!

Succes in ieder geval!