Tuesday, April 01, 2008

Voorbereidingen voor de terugkeer

Inderdaad... we zijn er officieel met begonnen!
Sinds gisteren ben ik een inventaris aan het maken van alle spullen die met de container naar België moeten worden verscheept.
Dat lijkt niks, maar geloof me, ondertussen piep ik al anders.
Ik had zo'n 3 maanden geleden al contact gehad met een verhuisfirma, maar ondertussen bleek dat we volgens de bedrijfsregels met een bepaalde "relocation agent" moeten werken die hun preferred supplier is. (van preferred suppliers heb ik kaas gegeten, want die had ik ook in mijn job bij Suez).
Volledig opnieuw starten dus die zaak.
Gisteren met Engeland gemaild, vandaag de zaak aan het rollen gegaan en vrijdag komt de nieuwe verhuisfirma langs om een "survey" (oftewel lijst) op te maken van alle spullen die mee moeten.
Ondertussen moet ik braafjes verder werken aan mijn inventaris. Dat is namelijk nodig voor de verzekering. Ik moet dus van alle spulletjes en frulletjes een prijs geven, zodat de verzekering weet wat ze ons moeten betalen indien er iets zou breken onderweg of beschadigd worden door water?!
Niet evident, want ze vragen niet de prijs dat het je gekost heeft, wel de prijs die je zou moeten betalen om het goed te vervangen.
Heb gisteren dus al "uren" op de pc bezig geweest om de prijzen terug te vinden van:
-een wijnrek
-lampen
-tafellakens
-vazen
-bestek (jaja, ook dat)
-handdoeken
-en vul zelf maar verder aan... kijk eens in je kasten en laden en je weet wel wat ik bedoel.

Dit is dus een werk van daaaaggggeeeeennnnnn vrees ik.
Maar 't is natuurlijk belangrijk ingeval er iets fout zou gaan.
Ik kan niet klakkeloos de prijs overnemen wat we hier betaalden voor onze bbq, want die is in België veel duurder. Ook sommige artikels van Ikea blijken in Euro duurder dan hier in Amerika. 't Is dus continu rekeningen vergelijken met websites... Erg leuk!

Tuurlijk hoor ik jullie denken "Ge hebt toch niks anders te doen hé Kristine!"... En gelijk hebben jullie. Alvast een goede voorbereiding op terug werken met Excel, want ik ben deze file in Excel aan het zetten met worksheets per kamer. Is welgeteld een dikke 2 jaar geleden dat ik dat nog deed (haha). Moet binnenkort aan Axelle eens vragen om me opnieuw werken met powerpoint uit te leggen, ben er zeker van dat ze het beter onder de knie heeft dan wat ik er nog van weet (haha again).

Dus, als jullie mij wat minder on line zien of iets minder zien bloggen de komende dagen schatjes... 't is allemaal omdat ik bezig ben met onze verhuis! (voor het goede doel dus!)

6 comments:

Anonymous said...

Ha, er komt schot in vergeet de waarde van ons Alainke niet op te schrijven want zie dat er stukken aan zijn en dan zitten wij met de problemen,Monty heeft geen lijmvoorraad meer.Daaaaaaaaaag tot in de week uw Zus

Anonymous said...

Arme sloar!! Maar dat staat mij ook nog allemaal te wachten! Vergeet vooral niet van die laatste maanden te genieten, he!!!

kastelke said...

Amai, wat een werkje! En krijg je alles terug mee naar Belgie?
Heb je een 40-foot container?
Wat ik mij nou afvraag: schatten die verhuisfirma's dat nou goed in, wat wel/niet in de container kan? Want het is toch ontzettend vervelend als je denkt dat het er allemaal in gaat, en bij het inladen blijkt dat die laatste 10 dozen niet mee kunnnen? (en natuurlijk zitten daar dan spullen in die perse mee moeten, terwijl die achterste -inmiddels onbereikbare- doos in de container dan beter maar achter blijft?)
...
Veel succes en goede moed!
En als we kunnen helpen, dan laat je het maar weten!

P.S.: niet vergeten om de doos met "onvergetelijke ervaringen" te taxeren!

@nn said...

Oef, 'k ben blij dat ik daar niet aan moet beginnen. Succes en zien we mekaar nog een keertje voor jullie huiswaarts keren? Misschien moet ik nog eens langskomen met de fiets, als surprise?

kristine@BackinBelgium said...

@zus: wees gerust, mijn Alainke is van onschatbare waarde en gaat mee met het vlieguig, niet met de container (haha)
@nele: ja, genieten zullen we zeker nog... heb gisteren net een weekje Hawaii geboekt! en we moeten zeker nog eens afspreken.
@Elke: morgen zal ik meer weten ivm de grootte van die container, dan komt de meneer van de verhuisfirma alles opschrijven... het zal er zeker in geraken, ik vermoed dat ze anders de rest per vliegtuig na sturen! (?) De doos met de ervaringen, die gaat zeker met ons met het vliegtuig mee (onze 3 fotoalbums)... Yep, niet met de boot!
@Ann: ja misschien moet ge nog maar eens komen langsfietsen hé, of misschien moeten jullie met de jongste kinderen maar eens langskomen... bel me maar eens op of mail eens om eens iets af te spreken!

Anonymous said...

Hoi Kristientje, door mijn wekelijks bezoekje aan je blog kan ik je vertellen dat wij wel voor het welcome back feestje kunnen zorgen. Voor het leaving LA feestje zul je wel zelf moeten zorgen.

Dikke kus,
Nadine Kris en Arno