Monday, March 31, 2008

ALLO ALLO


Kennen jullie nog het feuilleton "Allo Allo" met de cafébaas René, zijn afschuwelijk vals zingende vrouw Edith en zijn 2 stoeipoes-diensters "Maria en Yvette"?
Wel... het is zo dat wij deze zaterdagavond een hele "movie-avond" met ALLO ALLO hebben gevuld. Alain kreeg de opdracht DVD's mee te brengen uit België.
De Kroaten Puska en Jana kenden dit feuilleton namelijk ook uit Europa en dus maakten wij soms van die grappige opmerkingen uit dat feuilleton tegen elkaar.
Onze Amerikaanse vrienden begonnen nu toch wel erg nieuwsgierig te worden en dus beloofden we ze dat we een movie night zouden organiseren met uitsluitend ALLO ALLO.
We zorgden voor drankjes en hapjes, de kinderen speelden braaf samen in Axelle's kamer en wij zaten aan het scherm gekluisterd en hebben ons een ongeluk gelachen!
Eén van deze zaterdagavonden het vervolg... want we konden natuurlijk niet alles ineens bekijken.

Gisteren was een rustige dag voor mij, iets drukker voor Alain.
Die ging 's ochtends skaten met Axelle naar Venice Beach, daarna tennis spelen met Puska en Axelle bezig houden in het zwembad én ook nog een partijtje tennis spelen met haar.
Ocharme zijn spierkes!
Ik genoot van een zonnige dag aan het zwembad met mijn boek "The concrete blonde" van Michael Connelly. Een boek over een seriemoordenaar... zéér spannend!

Oh ja, en ik was ook nog bezig met een lijst voor de verzekering van onze goederen, waar ik tot in de details moet prijzen geven van wat wij gaan verschepen! Héél tijdconsumerend moet ik zeggen. Ondertussen ben ik ook nog een reisje naar Hawai aan het boeken. YEP, da's voor de maand mei!

Deze week wordt een drukke week... want Axelle heeft "korte" dagen op school. Het is weer parent-teacher conference! Ik moet morgenmiddag om 1.45 pm haar resultaten gaan bespreken met de juf. Ben eens benieuwd!

Volgend weekend staat een skiweekend op het programma (als het deze week effectief regent hier én er nieuwe sneeuw bijvalt in Big Bear!)... we'll see.

No comments: