Sunday, December 16, 2007

Uitstapje naar de Getty Villa

't Is niet ver rijden van bij ons naar de Getty Villa, juist even ten noorden van Santa Monica op PCH.
Het stond al lang op ons "to-do-lijstje", vandaag hebben we dat eindelijk mogen schrappen.
Ik had voor ons mama hier toekwam al reservaties gemaakt voor deze namiddag.
Het zonnetje scheen... het was dus ideaal weer om een uitstap te doen.
De Getty Villa huist Griekse kunst, Romaanse kunst... en ik kreeg als het ware herinneringen aan mijn kunstgeschiedenislessen van in de humaniora.
Ionische stijl, amfora's, marmeren beelden ... jaja... het kwam allemaal weer terug.
Ik kijk al vol plezier uit naar het moment dat Axelle dit op school gaat leren... zal ik haar met plezier met helpen als ze daar een project over moet maken!
We besloten de "family tour" te doen... maar gaven dit na 2 zalen op omdat de jonge gidse zo zeer opging in haar taak dat het een eeuwigheid bleek te duren per zaal. En dan moet ik zeggen dat ze per zaal maar 1 beeld of vaas besprak...
Al gauw zagen we meer en meer mensen met kinderen afhaken... dat was gewoon niet vol te houden. Hoewel ik moet toegeven dat ze zeer enthousiast en met overgave en kennis wist waarover ze aan het spreken was!
Axelle was vol verwondering over de mooie juwelen die er in die tijden al bestonden en de mooie beelden. Wat ze ook erg leuk vond was de "family room". In deze kamer konden de kinderen zelf vazen beschilderen of achter een scherm poses uitbeelden...
Hierna wat sfeerfotootjes...


Aan de ingang...
Mooie gouden oorringen (waar Axelle verliefd op was)

Axelle en ik (moeilijk te zien!)

Zicht op wat Axelle "het zwembad" noemde....

Onze eigen artieste aan het werk in de Family Room

No comments: