Thursday, December 07, 2006

Countdown

Yep, de countdown is begonnen... nog slechts 3 nachtjes slapen en mijn ouders komen toe in LAX.
Net op tijd om Axelle's 9de verjaardag met ons te vieren op 14 december.
Net op tijd om het Kerstfeest op school mee te maken, ook op 14 december.
Net op tijd om samen met ons naar het feestdiner te gaan hier in Mariners Village - ja, ook op 14 december.
Hoewel het weer natuurlijk niet meer zo'n hoge temperaturen piekt als in de zomer, is het hier toch nog best aangenaam qua temperatuur ( ik zwem nog elke dag in openlucht). Een strandwandeling zit er dus nog zeker in... en ook een laat ontbijt of lunch op het terras.
Dit seizoen laat hen dan wel ook genieten van de sfeerrijke verlichtingen in de straten van Marina del Rey en ook hier bij ons in Mariners Village. Toch heel wat anders dan je in een doorsnee straat in Belgie tegenkomt.
Axelle is "zenuwachtig" zo zegt ze... en als ik eerlijk ben, ik ook een beetje. Hoop vooral dat ze niet te veel last van de jetlag zullen hebben en ten volle gaan genieten van hun verblijf hier bij ons. Uiteraard zijn die laatste dagen er nu echt te veel aan (wat ons betreft toch). Maar gelukkig hebben we nog een druk programma tot zondagavond:
Zaterdag hebben we hier namelijk de jaarlijkse "Boatparade". De boten worden dan versierd en varen door het kanaal en hopen uitgepikt te worden als mooist versierde boot ( het is nl een wedstrijd). Uiteraard is onze flat, vlak aan dat kanaal, goed gelegen om alles te volgen. Wij hebben dus een pakske volk (11 volwassenen en 7 kinderen) uitgenodigd om, een beetje te snel weliswaar, Axelle's verjaardag te komen vieren. Pizza, sushi, spaghetti (allerlei snacks dus) en zelfgebakken taarten staan op het menu. Foto's volgen uiteraard.
Zaterdag is het hier in Mariners Village ook "shop until you drop"-dag. In het clubhuis zullen er verschillende standen staan die kleding verkopen, handtassen, juwelen, verzorgingsproducten enzovoort. Daar gaan we zeker ook eens een kijkje nemen.
Zondag gaat Alain op zeiltocht (die had hij nog tegoed van de zeilschool en het is de laatste kans voor die bon vervalt) en Axelle en ikzelf gaan de boel wat opruimen na het feestje van zaterdag en oma en opa's bed klaarmaken. En dan om 18u10 landen ze en rijden wij richting luchthaven...
EINDELIJK...

6 comments:

Anonymous said...

Dat zal wel een plezant weerzien zijn na zo'n lange tijd. Geniet maar van elkaars gezelschap en heel veel plezier samen !!!
Renata

Anonymous said...

Spannend.... Geniet er van want het is zo weer voorbij.
Groetjes Petra

@nn said...

Het zal voor hen ook spannend zijn, nog veel meer denk ik. GEniet ervan, zal veel te snel om zijn en daarna niet te veel heimwee voor jullie hoop ik, want dat blijkt bij velen wel altijd het geval na bezoek.

Hoe lang blijven ze?

kristine@BackinBelgium said...

Ze blijven tot 12 januari... we hebben dus "tijd" om te genieten!

Anonymous said...

ook ik tel af want nog maar 15 uur te gaan en ik sta voor hun deur te wachten om ze weg te brengen. 't Is te hopen dat ik nu gene lekke band krijg zoals vorige week toen een dikke tak in mijne band zat en ik 1 1/2 uur heb moeten wachten op de vab. Maar dan staat er wel nen andere auto klaar niet. 'k Zal ze zeker op tijd afzetten, ge moogt gerust zijn. Zorgen jullie maar dat ge goed uitslaapt zodat ge ze ontspannen kunt gaan afhalen.
Kusjes van tante chris

Anonymous said...

ondertussen zullen oma en opa wel toegekomen zijn, geniet maar van mekaars gezelschap. Hebben ze een goede reis gehad ? En Londen goed doorgekomen ? Proficiat ook voor de flinke dochter. Ik volg jullie dagboek op de voet, maar met mijn commentaren is er al een paar keer iets misgelopen want ik heb ze nog niet zien verschijnen.
Groetjes aan iedereen
Tante Jeanne en Gert