Saturday, December 02, 2006

2 december - kerstboomtijd?


Hij staat... de kerstboom! Ja, we konden er niet meer aan weerstaan... In België zouden we er zelfs nog niet aan gedacht hebben... nooit voor half december, ongeveer altijd tegelijkertijd met het verjaardagsfeestje van onze dochter. Hier echter... worden we overspoeld met het "Kerstgevoel" sinds Thanksgiving.
Bij vele gezinnen stond de boom hier al te blinken vanaf Thanksgiving, bij ons dus sinds gisterenavond laat en dat op vraag van Alain!
't Is dus de kerstboom van de "Salvation Army" met de versieringen die ik bij Michaels vond. Een "Europese" topper heb ik echter niet gevonden, tenzij ik het exemplaar zou meerekenen dat ik zag in een winkel maar dat in een afschuwelijk "roze" kleurtje was gegoten. Niet te doen dus! Bij Target hebben Axelle en ik dan maar voor een goudkleurige "strik" gekozen. Ze had niet echt veel zin om zelf een ster te maken als "topper".
Uiteraard een fotootje van onze boom, bij een stralend zonnetje weliswaar ...






















Het is wel echt "raar" een kerstboom met buiten temperaturen van zo'n 23°C... het voelt niet "echt" aan moet ik zeggen. Maar ja, 's avonds is het wel gezellig natuurlijk met die lichtjes. Alles is hier in het domein (en ook de straten in de Marina trouwens) mooi versierd. Witte lichtjes rondom alle boomstammen hier langs het kanaal. Echt knap gedaan. Een mooie kerstboom in het clubhuis... Ze doen echt wel hun best om het gezellig te maken. Ook in de straten dus, zoals ik al zei eerder in deze post. Op "Amirality" (een grote weg in de Marina) zijn heel veel bomen versierd met witte lichtjes. Mijn ouders zullen veel te bekijken hebben als we ze volgende zondag afhalen op de luchthaven en naar onze flat rijden...

2 december was ook een speciale dag voor Coeur d'Alene, de school waar Axelle naartoe gaat. Er was daar vandaag een grote "Holiday-verkoop". Vanalles en nog wat werd verkocht, maar vooral natuurlijk spullen die je als cadeau kan geven voor de komende feestdagen. Uiteraard hebben we daar ook een fotootje van genomen.






































2 december was voor ons ook ons eerste georganiseerd "etentje" bij ons thuis. We hadden Nancy, Jeff en hun kinderen uitgenodigd om een Belgische maaltijd te komen eten bij ons thuis. Ik maakte enkele lekkere dingen klaar uit mijn SMAKELIJK-receptenboeken van de Colruyt, o.a. varkenshaasje met Geuzebiersaus en witloof. Onze Amerikaanse gasten vonden dit "very tasty". Het voorgerecht was een soepje: bloemkool-paprikasoep met mascarpone. Het nagerecht een ijscoupe van mascarpone met macaronkoekjes. Niet "zo" Belgisch dus... maar toch wel heel anders dan de doorsnee Amerikaanse maaltijd volgens onze gasten. In ieder geval was het een leuke avond en waren wij blij iets te kunnen teruggeven voor hun gastvrijheid met Thanksgiving!

Morgen gaan we naar Nele en Kurt, andere Belgische expats, die in Pasadena wonen. We gaan samen naar het Huntington park gaan en dan bij hen thuis eten. Axelle vindt dat fantastisch want zij is dikke maatjes met Margaux, hun dochter!
Fotootjes zullen dus zeker weer volgen van deze uitstap.

2 comments:

Anonymous said...

kristientje ik probeer nogmaals want mijn vorig kommentaar is niet weggeschreven en ook mijn test niet daarna. Schone boom overigens en ja hoor hier beginnen ze ook al volop binnen te komen (de echte dan wel hé).

Anonymous said...

Hier in MT is de kerstgekte ook losgebarsten zelfs nog voor Thanksgiving. Ik heb mijn vrouw er wel van kunnen overtuigen dat we eerst Sinterklaas moeten "verwelkomen" en dan pas de kerstboom mogen zetten :P dus vanavond of morgen zal het ook zover zijn!