Wednesday, January 10, 2007

Salsa

Gisteren, samen met Alain, naar onze 1ste Amerikaanse salsales gegaan...
Voor mij was er gisteren niet veel aan, omdat ik bij dezelfde lerares ook salsa for fitness volg en dus al de basisstappen, de rechtse en linkse draaien en het handenwerk er al goed ingedanst zit!
En in België hadden Alain en ikzelf verleden jaar al een volledige lessenreeks "basis" achter de rug... dit is dus eigenlijk meer een kwestie van opfrissing. Na deze 6 weken les, hebben we een "graduation night" in een salsaclub hier in LA en daarna mogen we naar de "intermediate class" overgaan.
Eerlijk gezegd denk ik dat we direct daar naartoe hadden kunnen gaan, maar enfin... we zijn dus terug bij de "basics" begonnen.
Voor mij was het dus redelijk "saai", Alain heeft er wel wat aan gehad omdat het bij hem toch een jaartje geleden was dat hij nog eens de salsapassen had gezet (té druk voorjaar gehad verleden jaar met onze voorbereidingen voor de verhuis naar hier!).
In tegenstelling tot de kleine groep waarmee we in België dansten, telt de groep hier zeker zo'n 40 à 50 mensen... en zijn er weer, net zoals in België, té weinig mannen aanwezig om al de dansende vrouwen tot partner te kunnen dienen.
Ik hoop dat we volgende week wat meer zullen leren en wat meer "figuren" zullen opfrissen, want anders vrees ik dat ik het gevoel ga hebben dat ik geld heb uitgegeven voor niets...
Wie eens een kijkje wil nemen op de website van onze lerares, Tenia... feel free to click!


http://www.learntosalsa.com/

No comments: