Thursday, November 01, 2007

Trick or Treat - een feest voor klein en groot

31 oktober, Halloween, de dag van de "trick or treat"...
Wat vooraf ging aan de trick or treat-avond:
Jurgen en Tiny, een koppeltje uit Lier, zijn op "toer" in de States (ze zijn namelijk een beetje "Amerikagek"). Ik kende Jurgen eigenlijk alleen via het Amerikabelgen forum, waar ik ooit eens als commentaar schreef dat ik ook wel een Liers vlaaike zag zitten met een "jatje" koffie.
Zo geraakten Jurgen en ik "aan de klap" en begonnen we te chatten, zo kwam ik dan ook te weten dat ze op doorreis door LA kwamen rond deze tijd van het jaar.
Uiteraard vond ik dat Halloween en de trick or treat niet op hun lijstje mocht ontbreken en dus nodigden wij hen uit om deze avond met ons te komen vieren.
Zij moesten dus in allereil nog een kostuum zien te vinden (wat hen gelukt is met veel zoeken en zuchten) en kwamen bij ons binnenwaaien gisterenavond.
Heel plezant om nog eens "Vloms" te kunnen spreken en om een tof koppel te leren kennen.
Daarna kwamen ook Jana en Puschka (de Kroaten) met hun dochter langs en nog iets later Nancy met haar 2 kids.
Na een heerlijke goulash, klaargemaakt door Puschka, vertrokken we richting "The Strand" (dat is de sjieke villawijk aan de andere kant van de straat) waar iedereen elkaar de loef probeert af te steken in het versieren van hun huizen of het uitdelen van nog meer snoep dan de andere.
Tamzen en Jeff en dochtertje Maia vervoegden het bonte gezelschap en met een goedgevulde beker wijn trokken we op pad.
Ook voor Alain was het de eerste keer dat hij de kinderen mee vergezelde bij het trick or treaten...
Ik denk dat iedereen "a great time" had, zowel klein als groot.
Hieronder wat fotootjes zodat jullie in België al kunnen zien hoe wij het volgend jaar graag zouden hebben wanneer we terug in Belgenland Halloween gaan vieren.

Jurgen met Alain, wat een "scary" gasten!

Tamzen's Jeff en Nancy (oftewel de sexy cowboy en de very cute kitty cat)

Lichtjes "verdikte" Tamzen en Alain in schwung

De hele bende (allé, toch bijna de hele bende)

Jurgen met zijn heksenvrouwke Tiny

Jef, Nancy, Jurgen en Tiny en Spiderella Kristine

Axelle met Tamzen en Nina

Ons lief poppemieke

Het mooist versierde huis met geprojecteerde doodskoppen op hun gevel.

Nog een mooie gevel...

En nog eentje, en een filmke waar ge efkes uw hoofd moet voor draaien omdat ik mijn camera niet goed vasthad om deze post te beëindigen...

No comments: