Wednesday, November 14, 2007

Volunteering

Drukke week deze week.
Daarom was ik ook nog niet aan bloggen toegekomen sinds vorig weekend.
Op school is er allerlei te doen.
Gisteren en vandaag was het boeken sorteren die de mensen binnenbrengen voor de USED BOOK SCHOOL FAIR.
Met deze boekenverkoop hopen ze weer wat centjes bijeen te rijven voor onze school en meer bepaald voor het vernieuwen van de bibliotheek ervan.
Aan alle ouders werd dus gevraagd om boeken binnen te brengen (zowel kinder- als volwassenenboeken). Wij, de volunteers, sorteren die. Eerst en vooral is het een hard cover of een paperback, dan proberen we zoveel mogelijk de auteurs bij elkaar te zetten en na te gaan welk genre het boek is. Een hele opgave en er staan vele boeken in de dozen ondertussen!
Morgen is het de hele dag de eigenlijke verkoop. Ik moet vanaf 10.00 am paraat staan en blijf tot de schoolbel gaat om 2.30pm.

Vrijdag is het weer wat anders. Dan worden de dozen gevuld voor de Food Drive. Dit vind ik nu nog iets dat men in de Belgische scholen ook zou mogen doen (misschien wordt het al wel gedaan op sommige plaatsen?). Wat is de bedoeling? Bedoeling is van per klas een doos te vullen waarmee een kansloos (lees arm) gezin zich toch een lekkere maaltijd kan klaarmaken voor Thanksgiving volgende week donderdag. Aan de kinderen werd dus een dikke week geleden een papier meegegeven wat er in de doos moet inzitten.
Ik geef hier enkele voorbeelden: koekjes, dozen met mix voor pureepatatjes, gezeefde tomaat, havermout, pudding, blikken groenten, centjes voor een kalkoen.... enzovoort...
Coeur d'Alene doet het meestal erg goed bij die Food drives. Meestal halen ze méér dan 1 doos per klas. Al wat over is en geen volledige doos maakt, wordt aan de "shelters" gegeven in de buurt waar de daklozen voor een maaltijd terecht kunnen.
Ik ben fier dat ik aan zo'n project mag meewerken.
Misschien nog eens een idee voor de scholen in België om dit te doen net voor de Kerstvakantie bijvoorbeeld... Ik ben er zeker van dat vele minder begoede gezinnen maar al te graag zo'n doos in ontvangst zouden nemen, temeer dat er in die doos ook kleine speelgoedjes zitten voor de kinderen.

En zo is deze week zo "gevuld" dat ik zoals de buitenhuis werkende vrouw me hier na het avondeten heb staan uitsloven met strijken, wassen, kuisen... om toch maar niet te erg achterop te geraken. Eigenlijk best een grappige situatie nu ik er terug aan denk.
Volgende week wordt het terug wat kalmer, dan is het maar 2,5 dagen les omdat het Thanksgiving weekend is. LEUK!

1 comment:

Anonymous said...

nog even een kommentaar op het optreden van Axelle met diene toffe gast (lees het nu pas vermits pas terug van verlof). Ge moogt echt wel trots zijn op jullie dochter om zoiets te presteren want dat liedje Bad days, is bij ons ook een echte hit geweest, dus is dat niet zomaar de eerste de beste, en om dan mee te kunnen optreden met diene gast, awel chapeau. Trouwens dat andere liedje is ook heel mooi vind ik. Ze heeft ook het juiste ritme, want dat is zo te zien bij sommige andere niet het geval. Wenst haar in elk geval nen dikke proficiat van tante chris