Monday, March 03, 2008

Het drukke weekend is weer voorbij

Het drukke weekend is weer voorbij.
Wat stond er op ons programma?
Vrijdagavond uit eten in La Dijonaise met Saskia en Pieter.
Lang geleden dat ik nog eens lam op zo'n lekkere wijze heb gegeten (met een bladerdeegjasje er rond én daaronder een laagje paté over het lam gesmeerd)! ZAAALLIIIGGG...
De tijd vloog weer veel te snel voorbij en voor we het wisten was het bedtijd voor Axelle.

Zaterdagochtend om 11u stond er een "photoshoot" op het programma. We hadden op die fotosessie geboden tijdens de Silent Auction op school in juni verleden schooljaar.
Tijdens het opkuisen onlangs was ik het certificaat terug tegen gekomen en we hadden dus een afspraak voor zaterdagochtend.
Laurie, de fotografe, bleek echt "SUPER" te zijn.
Gedurende anderhalf uur nam ze non-stop foto's van ons... op de toren, in het zwembad, aan het kanaal... Ben eens benieuwd wat het resultaat gaat zijn.

Zaterdagnamiddag hielden we het iets rustiger omdat we om 17.30 verwacht werden op een verjaardagsfeestje bij Maxy en Eddie. Eddie is een Kroaat (en bevriend met onze Kroatische vrienden Jana en Puska), Maxy is van Zuid-Afrikaanse afkomst. Vooral dat laatste is grappig, want als wij niet te snel praten, kan zij ons perfect verstaan. Hetzelfde geld ook andersom... spreekt ze traag, dan kan ik haar begrijpen.
Het was een toffe boel dat feestje... er was zelfs een heuse rockband die ons 2 uren lang in de waggel hield. Ik danste op muziek waarvoor ik normaal mijn neus zou ophalen... en genoot van het "headbangen"... ja, daar hebt ge natuurlijk lang haar voor nodig hé... en laat me dat net nu hebben (lol)!
Het leuke ook aan feestjes hier is dat je direct een heleboel mensen leert kennen en dat die meestal zeer "internationaal" van afkomst blijken te zijn! Een ander voordeel is dat de feestjes hier vroeg beginnen en je dus tegen middernacht in bed kan liggen.

En vooral dat laatste was nodig, omdat we zondag al om 13u een BBQ aan het zwembad hadden gepland met onze vrienden. Uiteraard ook weer met de nodige drank overgoten, dus was enkele uren slapen zeker geen overbodige luxe!
Uiteraard hadden we allemaal weer zoveel eten mee, dat we vanavond nog eens zullen bijeenkomen om de "leftovers" (de restjes dus) op te gaan eten bij Nancy thuis.

Alain zal dit laatste stukske van het "weekend" (hoewel het is al maandagavond) missen, want hij zit momenteel in iet of wat luxe (business ipv economy!) te genieten van zijn terugvlucht naar Londen (op weg naar Brussel).

Arme ziel heeft in Europa een heel druk programma voor de boeg:
enkele dagen Brussel, dan naar Amsterdam en Hannover, terug Brussel, begin volgende week vertrek naar Londen voor enkele dagen en dan op 14/3 terug richting LA.

Ondertussen zullen wij dan al bezoek uit België zien toekomen, namelijk op 12 maart. Mijn die dag jarige mama komt ons bezoeken met haar zus.

Axelle en ikzelf tellen dus af... eerst naar 12 maart, dan naar 14 maart...

Maar 'k ben er zeker van dat we het hier zeker niet zo slecht zullen hebben met ons tweetjes ondertussen! Onze Amerikaanse vrienden zullen ons hier wel aan de waggel houden...

3 comments:

Anonymous said...

Gulle gaat nogal moeten afkikken van al die feestjes! Groot gelijk, hoor!
Ik daarentegen zit al bijna 3 weken na elkaar (met uitzondering van ons weekendje naar San Diego) thuis met zieke kindjes.) Elk op toerke hebben ze het hier zitten. Ons Margaux is er nog niet echt door. Hopelijk kan ze woensdag terug naar school.
Groetejs, Nele

Anonymous said...

jaja ik ben nu aan het aftellen en mij aan het verheugen op het weerzien met mijn favourit nichtje
kusjes
tante chris

Anonymous said...

En wij zitten te wachten tot onze schoonbroer bij ons zal binnenwippen . zus en schoonbroer