Wednesday, March 12, 2008

Hindernissenparcours

Wanneer mijn mama naar hier komt met KLM, is dat altijd met een hindernissenparcours!

Vorige keer miste ze haar aansluitende vlucht naar LA in Schiphol omdat haar vlucht té laat vertrok in Brussel.

Deze keer ging het weer bijna de mist in.

Dinsdagavond checkte mijn tante Chris (gelukkig zou ik zo zeggen) nog even hoe het met hun vlucht zat. Wat bleek... de vlucht was geannuleerd!

KLM vindt het blijkbaar NIET nodig hun passagiers hiervan te verwittigen.

Had zij dus niet op het internet gecheckt, waren zij woensdagochtend "onwetend" naar Zaventem vertrokken en hadden ze dus weer die aansluitende vlucht in Schiphol gemist.

Arme tante Chris probeerde dinsdagavond dus nog iemand op de luchthaven te pakken te krijgen... maar ja, je kent dat wel: "Om .... te doen, druk 1, voor ...., druk 2.... enzovoort enzovoort!"

Om een lang verhaal kort te maken, heeft ze dus talloze nummers uitgeprobeerd met hetzelfde resultaat: NIETS, RIEN, NOTHING, NADA....

Er zat dus maar 1 ding op: de trein nemen naar Schiphol en er zelf voor zorgen dat ze tijdig ter plaatse zouden zijn voor hun vlucht naar LA.

Dat is dus "gelukkig" wel gelukt.
Of KLM zal tussenkomen voor de taxikosten, de treinkosten... da's nog een andere zaak.

Aangekomen in Schiphol, bleek dat ook hun vlucht naar LA aanzienlijk vertraging had opgelopen! Ipv 13u20 vertrokken ze uiteindelijk pas om 14u45 en kwamen ze hier dus met 51 minuten vertraging uitgeteld toe. Einde van het hindernissenparcours! OEF...

De verjaardagstaart die Gaby was gaan halen bij Angel Maid moet dus nog effe wachten tot morgenavond. Het was kwart voor 7 vooraleer we eindelijk de luchthaven uit waren!
Met een beetje duw- en trekwerk kregen we de bagage in de koffer van de auto en rond 7 waren ze dus EINDELIJK ter bestemming bij ons thuis.

Een glaasje wijn en een stukje pizza uit de plaatselijke bistro en een "mini-verkenningstochtje" in het domein... da's alles wat er nog afkon.
En natuurlijk het uitdelen van alle mooie cadeau's die meekwamen: voor Axelle: schoenen van opa, schoenen van tante Chris, t-shirts van oma, t-shirt met bijpassend rokje van tante Chris én ook ik werd niet vergeten... ik kreeg van mijn tante een mooi t-shirt met een vestje.

De pyama die meekwam vanuit België (van Dieter of van "oma" Rosette?) die heeft Axelle al aan en ze ligt er al met in dromenland. En ik vergeet zeker nog allerlei dingen, maar ik heb niet alles bekeken dat Axelle uitpakte! Sorry!

Axelle profiteerde van het feit dat papa nog niet thuis is en stuurde tante Chris naar mijn bed, zodat ze nog 2 nachten bij haar oma kan slapen!

Het is hier nu dus zéér rustig in huis... ik ga nog effe langs naar Nancy, een babbeltje slaan!
Morgen zien we wel wat we op het programma zetten...

3 comments:

Anonymous said...

Ja,ik heb nog verschillende malen naar uw ma gebeld omdat het weer storm was,maar allee ze zijn goed aangekomen.Het handtasje was van Dieter en de pyjama van oma Rosette Dikke kussen uit den Belgique

Anonymous said...

Aiai, allee eind goed al goed, ze zijn bij jullie aangekomen! Van een hindernisparcours daar weet ik alles van! Ik zal mijn schoonfamilie ook maar verwittigen om bij tijds te controleren of alles nog volgens planning verloopt, die verwachten we 3 april.
Veel plezier, groetjes,
Nele

Anonymous said...

tweede poging om een berichtje achter te laten. Zoals beloofd nieuws van tante Jeanne. Operatie rond 13 uur, rond 18.30 uur op bezoek geweest en alles oke. Was al zeer alert. Jurgen hangt voor de moment ergens bij jullie rond, tussen chicago en las vegas.
Geniet nog van het bezoek en vele groetjes uit kontich
Gert