Tuesday, March 11, 2008

Losse schrijfsels

Een beetje vanalles en nog wat...

Vorige week was er eentje van veel optrekken met de vrienden. Zoals het goede vrienden beaamd, bekommerden ze zich over Axelle en mij (omdat Alain zo ver van huis is?!).
Maandagavond gingen we bij Nancy de "leftovers" opeten van onze bbq van zondag en donderdagavond waren we bij onze Kroatische vrienden uitgenodigd om een Kroatisch gerecht (iets met worstjes) te gaan eten.
Vrijdagavond bracht ik met Axelle thuis door.
Zaterdag zaten we met z'n allen aan het zwembad, zaterdagavond brachten we opnieuw door bij Jana en Puska. Axelle vindt dat allemaal REUZELEUK... zij houdt van "party's" (dat beloofd voor later!).
Zondag afgesproken om terug van het goede weer te genieten aan het zwembad... het was zo mogelijk nog heter dan zaterdag. Puska, een man die echt van eten houdt!, maakte ons een lekkere home-made-pizza ter lunch en we rondden het weekend af met een glaasje wijn en een rustige avond.
Zondagavond was het moeilijk in slaap raken, want wij zijn dus overgestapt naar het zomeruur en dat werkt toch wel een beetje op je lichaam blijkbaar. Axelle lag nog klaarwakker in mijn bed om 22.30 en ikzelf had ook helemaal nog geen behoefte aan mijn ogen sluiten!
Uiteindelijk dan toch allebei in dromenland geraakt.
Maandagochtend pijnlijk wakker geworden met de wekker! 6u45 was immers in realiteit 5u45! Ai ai.
Na school samen met Axelle, Jana en Nina op het tennisveld gestaan. Ik ben echt verbaasd hoeveel ze ondertussen geleerd heeft! Mooie opslagen, goede backhands... prachtig! Papa Alain zal ook best verschieten als hij terug met haar een partijtje speelt. (hint hint Alain!)

Tijdens de ochtend geniet ik nu met volle teugen van de Oceaan... ttz... ik ga niet meer in de fitness op de loopband staan, maar stap langs het strand door het frisse oceaanwater. Het zonnetje schijnt in de blauwe hemel en ik geef me over aan dat gevoel van "WAW, wat is het hier toch ongelooflijk prachtig".

Morgenavond kan ik dit "waw-gevoel" weer terug delen met mensen die me dierbaar zijn. Mijn mama komt met haar zus Chris op bezoek. Bewust of niet bewust vliegt ze op haar verjaardag, wat wil zeggen dat mijn mama haar verjaardag met enkele uren gaat "rekken" morgen!
Mijn vriendin Gaby vond het zo fijn dat mama op haar verjaardag komt, dat ze prompt voorstelde om een lekkere taart bij Angel Maid te gaan halen morgen om ze samen op te smullen na hun aankomst. Leuk hé dat mijn vrienden hier dat voorstellen!

Tijdens de dag ga ik morgen helpen op school. Morgen komt er een inspectie die zal oordelen of de school in de toekomst de naam "School of Excellence" waardig is. Uiteraard worden deze mensen in de watten gelegd met een lekkere uitgebreide lunch. Ik ga dus helpen om de tafels te dekken, te serveren en af te ruimen... Goed dat het morgen valt, zo zal ik tenminste niet de hele dag voor de computer hangen om na te gaan waar dat KLM-vliegtuig nu ergens in het luchtruim hangt.

Zo... dit waren zowat de losse schrijfsels voor de afgelopen week tot en met vandaag.

Dikke kussen en knuffels aan al mijn familie en goede vrienden!
Liefs

1 comment:

Anonymous said...

allee wij hebben het hier met een pruimentaart gedaan als uwe schat bij mij zat in de regen.Hopelijk heeft de mama geluk met het vliegen ditmaal,het is weer hevige wind,zelfs storm.dikke kussen van in nat Belgie Rosette