Friday, February 16, 2007

Een lang weekend

Ja... je leest het goed: het is een verlengd weekend. Maandag is het hier President's Day en dat wordt vertaald naar: geen school voor Axelle en dagje vrij van het werk voor Alain.
Uiteraard wilden we van deze gelegenheid gebruik maken om nog eens wat te gaan bezichtigen.
Onze keuze was gevallen op Palm Springs, landinwaarts dus...

Alleen denk ik dat we ietwat té laat waren begonnen aan het zoeken van een geschikt (en vooral betaalbaar) hotel. Alle mogelijke websites om hotels te vinden en sommige zogezegde "goede deals", bleken niet in staat om ons wat voor hotel dan ook tegen een betaalbare prijs tevoorschijn te toveren. 250 dollar per nacht was zowat het goedkoopste én het was zeker niet zo dat we dan in één of ander "fancy" hotel zouden overnachten.

Als ik dan bedenk dat die mooie lange lederen jas bij Zara dezelfde prijs kost, dan heb ik toch wel liever die jas dan een bed en douche voor 1 nacht voor dat geld.

Zoals je kan raden, is Palm Springs dus verzet naar een ander weekend, wat verderop in maart of april hoogstwaarschijnlijk.

Wat gaan we dan wel doen?

Wel, morgen hebben we een plaatsje op de boot geboekt om te gaan "whalewatchen"... we hopen dat er walvissen te zien zullen zijn en dolfijnen en zo meer... zodat het toch nog een leuke namiddag gaat worden. Dit is iets wat we al efkes wilden doen en er vertrekt een boot op zo'n 30 minuutjes rijden van hier, da's dus perfect. Om 13u30 varen we uit en 3 uur later zullen we terug de haven invaren... hopelijk met mooie foto's voor een volgend verslag.

Zondag wordt het "pool"-dag voor Axelle en mezelf, samen met Tamzen en Maia... onze echtgenoten gaan samen de zee op met Jeff's zeilboot. Eindelijk kan Alain dan nog eens van zijn vaarbewijs genieten, want sinds hij dat hier haalde heeft hij amper 1x gezeild denk ik.
Goede echtgenotes als Tamzen en ik zijn, gaan wij voor onze mannen een lekker potje koken tegen dat zij terug de haven hier binnenvaren.

Maandag staat er nog niets speciaals op het programma, maar "iets" zal er toch wel gedaan worden denk ik...

Vanavond ben ik het weekend heel druk kuisend ingegaan. Ik had namelijk een reparatie aan mijn keukenkasten gevraagd, die ze in de late namiddag zijn komen uitvoeren. Door deze "ingreep" in mijn keuken, kreeg ik er op slag een hoop bergruimte bij en kon ik "eindelijk" de inhoud van mijn keukenkasten wat beter schikken.
Uiteraard hadden de werkmannen, hoewel ze hun best hadden gedaan om deftig op te ruimen, wat rommel achtergelaten en moest ik dus kuisen. Terwijl ik dan toch bezig was, kreeg ik energie om mijn hele keuken een lentekuis te laten ondergaan. De vuilbak vulde zich gestaag en de kasten werden terug overzienlijk. Ook de medicijnenkast heb ik maar gelijk opgekuist en alle vervallen medicatie eruit gezwierd.

Terwijl ik dit postje schrijf, geniet ik van een lekker glaasje rode wijn... dat heb ik wel verdiend na enkele uren intensief bezig zijn, al zeg ik het zelf.

Prettig weekend aan iedereen in België...
Prettig weekend ook aan iedereen die we hier kennen in Amerika...

No comments: