Tuesday, February 20, 2007

Het lange weekend

Het lange weekend is alweer voorbij.
Zaterdag zijn we dus bootje gaan varen (zoals jullie in vorige posts konden lezen en zien)... En om op het commentaar van Renata terug te komen: "Neen Renata, ik hou het toch liever op een iets grotere versie van een boot, met een zodiac zouden ze me niet op zee moeten sturen (zo'n held ben ik niet!). Ik kan me echter levendig inbeelden dat het zéér avontuurlijk moet geweest zijn (maar gij toch liever dan ik zenne!)."

Zondag ging Alain zeilen met Jeff. Ze hadden een fantastische dag, want er stond een goede wind (net goed volgens Alain), ze zijn allebei gek van zeilen en van een goed glaske wijn... en laat dat nou net allemaal voorradig zijn in die boot.
Ondertussen ging ik met Axelle op stap om haar een nieuwe step (oftewel: "scooter") te kopen. Bijna alle kinderen hier in Mariners Village rijden daarmee rond en het was dus toch wel leuker voor haar om er ook eentje te hebben.

Na de middag gingen we naar de film, samen met Tamzen en Maia. We gingen kijken naar een leuke film: "The Bridge to Terabithia". Het was een knappe film, maar Tamzen en ikzelf (én nog andere mama's) zaten op een gegeven moment onze ogen uit ons hoofd te wenen. Zo triestig! De kinderen bleken er beter tegen te kunnen dan ons, ze vonden het gewoon een goede film en helemaal niet "scary" volgens ons Axelle.

http://disney.go.com/disneypictures/terabithia/

En toen de mannen aan wal kwamen, zijn we met z'n allen Italiaans gaan eten bij de Pasta Factory hier om de hoek op Washington Blvd. Héél lekker en vooral heel Europees... tijd in overvloed en geen sneltempo om je de deur uit te werken.

Maandag werd uiteindelijk "shopdag". Axelle ging bij een vriendinnetje spelen en Alain en ikzelf trokken richting Ikea. Daar kochten we een wijnrek, een glazen kastje en nog wat andere zaken om ons flatje nog wat beter in te richten. Vermits we ook voorbij Alpine Village moesten, gingen we meteen ook nog wat lekker 6-granenbrood kopen en pumpernickel voor Alain.
Thuisgekomen alles monteren en voor we het goed en wel wisten, was het lange weekend voorbij!

Hopelijk vliegt de tijd wat minder snel bij ons volgende Belgische bezoek (ons Rosetteke)... want uiteraard wens je dan dat de dagen wat "trager" voorbijgaan.

No comments: