Saturday, February 17, 2007

Whalewatching in de wateren aan Redondo Beach

Zoals in vorig postje gezegd, zouden we vandaag gaan whalewatchen.
Het was vandaag een superwarme dag... onderweg naar Redondo konden we 32,5°C aflezen op de temperatuurmeter van de wagen. Dé uitgelezen dag dus om op het koele water te gaan doorbrengen.
Tijdig ter plaatse kochten we onze ticketjes, waarna we nog een snack gingen eten (én onze Touristil innamen) alvorens de open zee in te varen met de "Voyager", onze boot van dienst.
Na een tijdje varen, kwamen we in een supergrote kolonie dolfijnen terecht... Ongelooflijk is het hoe snel die kunnen zwemmen. Ze waren met de camera bijna niet bij te houden tijdens het filmen en het nemen van een foto waar je ze "boven" water ziet, was al helemaal geen makkie.
Heel veel foto's dus geschoten, weinige zijn er echter overgebleven.
Tot onze grote spijt, en ook tot spijt van alle andere mensen aan boord, hebben we vandaag geen walvis kunnen spotten. Jammer! Maar dus moeten we nog maar eens opnieuw dat gaan doen hé. Wel zagen we nog zeeleeuwen, zeehonden, pelikanen... en genoten we van het zonnetje en de zee.

Bij terugkeer in de haven van Redondo zijn we lekker gaan eten (ik een superspicy bouillabaise van vis, scampi, kreeft en mantelschelpen... njam!).
Eerlijk gezegd, leek deze dag echt op een dag "vakantie" in het buitenland.

Nu is Axelle nog tot 8u45 bij een vriendinnetje aan het spelen, Alain ligt in dromenland en ik schrijf mijn postje voor jullie.
Morgen beloofd het weer een lekker warme dag te worden... "leve het leven!"

Morgen zal ik ook de filmpjes posten die we vandaag filmden... Alles is gedownload op Youtube, maar ik moet nog de link kunnen krijgen op hun pagina om het hier op mijn blog te laten verschijnen. Blijkbaar is Youtube vanavond nogal aan de trage kant... dus hou ik het nu voor bekeken!






Een heleboel pelikanen groetten onze boot bij terugkomst in de haven in Redondo.










De zon op het water... een prachtig schilderij spiegelde zich voor onze ogen af!













Effe uitrusten na al dat zwemmen...
Kunnen ze nu echt niet wat meer "ligstoelen" voorzien?








Mijn twee sjoekes!



















Goed kijken: de dolfijnen!

1 comment:

Anonymous said...

Waaauw, echt vakantiegevoel ! Stikjaloers zijn we hier allemaal.

Axelle mag eens een tip geven aan Lore hoor ! Dan kunnen wij (lees: ik) misschien ook eens genieten van een ander zijn kookkunsten in mijn eigen huis.... Alleen weet ik niet of ik wel zo geduldig zou kunnen staan toekijken, terwijl Lore met pannen en potten bezig is !

Dikke kussen aan iedereen !