Monday, March 19, 2007

A 380



Vandaag ging ik met Gaby, mijn Duitse vriendin, eerst en vooral naar de fitness en dan naar Ikea en Alpine Village.

Op terugweg naar huis, vertelde Gaby mij dat vandaag de A380 was toegekomen op LAX en dat dit gigantische vliegtuig daar tot morgenavond zou blijven staan.

Sommige mensen waren rond 5 deze ochtend al aan de luchthaven om het te zien landen, morgen zullen velen weer daar staan om het terug te zien vertrekken.

Ik kreeg een zicht van dichtbij, want wij reden er op terugweg gewoon effe voorbij. Het vliegtuig stond vlakbij de straat geparkeerd achter de gebouwen van QANTAS (Australische vliegmaatschappij die zo'n A380 besteld hebben). Waw zeg... wat een ongelooflijk groot vliegtuig... In ieder geval heel spijtig dat ik juist mijn kodak uit mijn handtas had gehaald gisteren, maar ik heb dan maar effe op het internet gesurft om jullie een fotootje toe te voegen.
Hierna volgt een update van de post van deze middag:
Maar deze avond wilde Alain deze grote "vogel" ook wel eens gaan bekijken. We zijn dus teruggereden en hebben, weliswaar bij valavond, toch nog een eigen fotootje kunnen schieten... dat zie je hierna. Het was een drukte van jewelste rond de gebouwen waar het vliegtuig geparkeerd staat. Er waren zelfs al kleine accidentjes gebeurd... mensen gapen nu eenmaal graag hé. Het grootste vliegtuig ter wereld brengt hier in ieder geval veel mensen op de been. (en wij waren daarop geen uitzondering)

3 comments:

Anonymous said...

waw moet leuk zijn geweest om dit te zien!!!!! Zelfs in valavond is de foto mooi. Hier was het in de nieuws bij vertrek in Duitsland.... En heb gehoord dat er 3 Belgische piloten de vlieguig vliegen... ex Sabena piloten.
In ieder geval tof!!
Veel groetjes daar
Van EMMA & Amber &Elliot , John

saskia said...

Wij zijn lui geweest, k heb om 9.30 de tv aangezet en gekeken. Nu het was wat bewolkt, dus waarschijnlijk had k em niet kunnen zien vanop de parking, maar k vermoed dat Pieter vanuit zn bureau wel een prachtig zicht zou hebben gehad.

Anonymous said...

Wat een joekel he. Ook hier in New York was er gisteren 1 geland. Hellas woon ik 4 uur van het vliegveld af en even kijken is er dus niet bij. Ik heb ook even op interent gekeken hoe zo'n ding eruit ziet.

gr Petra