Saturday, March 17, 2007

Pannekoekennamiddag met de Belgen

Vandaag was het pannekoeken eten... in Glendale, da's ongeveer 1 uurtje rijden van bij ons.

De pannekoeken waren héél erg lekker. Je kon kiezen uit "sweet" of "salty" en naargelang je keuze uit suiker en ander zoet of niet-zoet beleg zoals vol-au-vent, spinazie, een sausje met scampi en champignons... een lekkere salade enz enz... Er was uiteraard ook veel Belgisch bier en wijn en ander lekkers en als kers op de taart was er : taart... héél lekkere taart... met amandelpasta erin. ZAALLIIIGGG (ja en wij maar sporten, inderdaad!)

We zaten in de tuin en hebben weer wat nieuwe mensen leren kennen, oa een zekere Sabine die in Redondo Beach woont (voor ons dus vlakbij) en met wie we zeker nog eens zullen afspreken.

Van Ilse (blogster) en Barbara kreeg ik een zeer waardevolle tip die me centjes gaat besparen bij mijn bezoek aan België. Als ik in eenzelfde winkel voor minstens 125 EUR koop, kan ik een factuur laten opmaken. In Zaventem stap ik dan bij de douane binnen en vraag ik een stempel op die factuur ter recuperatie van de 21% BTW (want ja, ik ben niet meer ingeschreven in België en dus mag ik de BTW recuperen!). Had Alain dat maar geweten, want die heeft in eenzelfde winkel méér dan 200 EUR uitgegeven voor kleding tijdens zijn verblijf. Maar goed dat we 't over kleren hadden aan tafel, met deze tip kan ik meer kleren kopen bij mijn terugkeer naar België in juni/juli... JIEPIE... Blijkbaar ben ik niet de enige Belgische die hier mijn draai niet kan vinden qua kleding...

Buiten eten en drinken werd er dus veel gebabbeld, gedanst, petanque gespeeld.... en moet het gezegd? Wij waren bij de laatsten die naar huis gingen.























Het was een leuke namiddag.... morgen gaan we naar het verjaardagsfeestje van Amelia (het dochtertje van een collega van Alain). Axelle moet als "spionne" verkleed gaan (iemand een idee?).

1 comment:

Anonymous said...

awel Kristientje als wij indertijd naar Canada zijn geweest kon je de BTW ook recuperen. Dirk en Geert hadden toen docksides en levis gekocht en zij hebben dat toen ook gerecupereed. Die aankopen moesten toen wel niet in dezelfde winkel gebeurd zijn maar ge moest wel je aankoopbonnetjes erbij voegen en dat bedrag werd dan later op je rekening teruggestort. Als ge dat dan van het origineel bedrag aftrekt dan is je aankoop niet zo héél duur hé