Wednesday, March 28, 2007

Rosette's vakantie : maandag tot woensdag

Maandag was een rustige dag omdat Rosette na het drukke weekend een beetje rust kon gebruiken (jetlag weetjewel). We hebben dus wat boodschappen gedaan en eens in de jacuzzi gezeten en een zwemmetje... eigenlijk niet veel meer, maar vooral: van elkaars gezelschap genoten!

Dinsdag besloten we naar Santa Monica te rijden, nadat ik naar de fitness was gegaan. We hebben er de winkeltjes onveilig gemaakt. Rosette hielp me bij de keuze van een paar nieuwe schoenen en we dachten even op de befaamde Santa Monica Pier te wandelen. Dat laatste is echter niet doorgegaan omdat er een wel zeer sterke wind blies. Het zand werd omhooggeblazen en in een peeling hadden we nu niet zo direct zin. We keerden dus maar op onze stappen terug.

Na een lekker belegd broodje gegeten te hebben, reden we terug huiswaarts om Axelle aan school op te gaan halen. Daarna genoten we weer van jacuzzi en zwembad en werd er thuis een potje gekookt.

Vandaag, woensdag, ging Axelle op fieldtrip naar het Griffith Observatory http://www.griffithobs.org/ en wij gingen naar het Getty museum ten noorden van Santa Monica http://www.getty.edu/museum/ . De foto's laten de tuinen en de prachtige gebouwen zien. Binnen deze gebouwen vinden tal van Europese schilderijen hun plaatsje in de expositiehallen. Vermits het Getty boven op een berg ligt, heb je er ook mooie vergezichten. De stevige wind van gisteren had er voor gezorgd dat de lucht terug meer helder was dan de dagen voordien, dat was dus een meevaller.
Na ons bezoek aan het Getty, bleef er nog wat tijd over en besloten we te gaan lunchen op Venice Beach. Rosette gaf haar ogen de kost... want inderdaad, daar valt er wel altijd iets te zien en te beleven. We aten er een overheerlijke sandwich en waren iets na 2 pm aan school, net op tijd om de bus terug te zien aankomen aan school.

Axelle zaagde de oren van onze kop om haar vriendinnetje Angélique mee te brengen voor een playdate. Terwijl de kindjes speelden, besloten Rosette en ikzelf nog wat van het goeie leven te genieten aan het zwembad hier vlakbij de deur...

Ondertussen zitten we hier te "niksen" en te genieten van een glaske wijn... en seffens gaan we een potje koken tegen de tijd dat Alain binnenwaait.

"Another beautiful day in sunny California" (zoals de directeur van Axelle's school het elke maandagochtend zo mooi zeg)...

1 comment:

Anonymous said...

Hey Rosette & Axelle & ouders,

Ik was toch wel nieuwsgierig naar jou, hoor Rosetteke. Had je dochter al eens gevraagd hoe het was... Toen Goedele me vertelde dat er een blog was. Ah ha, toen was ik nog meer curieus, amai. 't Is daar precies ni slecht in L.A.? :)
Je doet het toch maar weer. Knap. Rosette je bent een fantastische madam! Je komt toch nog terug? :) We zouden je missen in Elewijt! Ik ben al benieuwd naar je verhaal.

Geniet van alles daar & dan zien we je terug in Elewijt.