Sunday, May 27, 2007

Science fair tijdens OPEN HOUSE 24/05/2007

Ik vertelde er al eerder van, afgelopen donderdag was het OPEN HOUSE in Coeur d'Alène. Ik kon er niet eerder over posten, omdat er iets stuk was aan onze computer en ik de foto's dus niet op de pc kon downloaden. Gelukkig hebben we dat kunnen oplossen, zodat ik nu weer naar hartelust kan bloggen.

Hierna enkele projectjes van de 30 die er in totaal in Axelle's klas te zien waren....


















Axelle wilde aantonen wat het meeste water bespaart: een douche of een bad. Zij ging er van uit dat een douche meer water verbruikt omdat het water constant wegloopt... Dit project heeft haar dus wat bijgebracht en het was nog leuk om te doen ook.

























Haar vriendin, Angélique, wilde eens nagaan hoeveel water er voor nodig is om een toilet door te spoelen... en ze kwam tot de conclusie dat alle flesjes die je op de foto ziet, nodig zijn om dat te doen!





















Arya, de zoon van mijn vriendin Gaby, wilde weten welke zoutkristallen het snelste groeien...






















Kaya wilde graag zelf een tornado maken... en dat lukte wonderwel met een beetje geduld.
























En dan was er nog dit project (maar ik weet niet meer van wie) over vegetarische energie. De citroen geeft de meeste energie... da's wat ik ervan onthouden heb.

No comments: