Friday, May 04, 2007

Terugblik en vooruitblik

Deze week was een druk weekje, met een aantal leuke dingen voor mij en ook een aantal minder leuke (zoals mijn ouders die me vertelden dat ze zijn aangereden door een vrachtwagen, gelukkig met alleen maar serieuze blikschade... hoewel ik vind dat ze zich absoluut moeten laten controleren bij de dokter, want je weet maar nooit met die whiplashtoestanden!

Laat me beginnen bij iets leuk waarover ik nog niet had verteld:
Donderdagavond zijn Alain en ik héél lekker gaan eten bij een Japanner met zicht op de Oceaan in Santa Monica. Erg duur en de schoteltjes waren minuscuul klein, zodat je dan ook nog eens veel schoteltjes moest bestellen en we na afloop wel voldaan maar met een fikse rekening op straat stonden.

Vandaag mijn inkopen gaan doen voor het etentje van morgenavond, ook al een fikse rekening... ik vind het hier nog altijd "duurder" dan in België in de supermarkten!

Het weekend is druk: morgen het etentje, zondag gaat Axelle iceskaten.

Volgende week wordt er ook nog eentje van kaliber want dan heeft Axelle elke dag "test" op school. Deze testing kan je niet voorbereiden, het is om de score van de school te bepalen.
We kregen dus een brief waarin stond dat we onze kinderen voldoende rust moeten geven (moeilijk als je een dochter hebt die excuses uitvindt en zo het "trekt" tot bijna 10pm), een evenwichtige voeding (moeilijk als je een "picky eater" in huis hebt!) en vooral "op tijd moeten komen op school" (da's nu eens geen probleem, omdat mama als een volleerde "drilofficier" achter dochterlief aanloopt elke ochtend van de week).

Ook nog wat school betreft, ligt er voldoende brood op de plank:
Vandaag kreeg Axelle een opdracht mee naar huis voor een "science project fair". Eind mei is er open house op school en de 4th graders moeten dan allemaal hun eigen projectje voorstellen aan de fiere mama's en papa's die in de klas komen tussen 5 en 7pm. Een hele lijst met richtlijnen kreeg ze vandaag mee... ik ben 1 uurtje zoet geweest met het lezen ervan.
Axelle moet nog een onderwerp uitkiezen (niet makkelijk hoor in het Engels!).
Enkele keuzemogelijkheiden zijn:

- Zitten er in grote appels meer zaden dan in kleine?
- Doet zout water harder koken?
- Groeien planten beter als je aspirine in het water doet?

Ze moeten een mooie drieluik maken met daarop hun stelling, het bewijs enz...
Als het klaar zal zijn, neem ik er beslist een fotootje van of ik laat ze het eens uitleggen en film het met mijn cameraatje...

Er staat dus nog vanalles op het programma op school, want er is ook nog de "bookfair" ergens midden mei. Nu vrijdag is het Teacher Appreciation Day op school. Er is dan een lunch voor de leerkrachten, volledig door de ouders georganiseerd. Ik maak desserten. Axelle heeft dan maar een halve dag school.

Ook Alain heeft het erg druk op het werk. Volgende week staat een zakenreis naar Dallas op het programma. Neen, niet naar de ranch (knipoog!) van JR en Bobby Ewing!
Door deze trip valt ons weekendje voor mijn Moederkesdag in het water. Want hij zal pas laat terugzijn op vrijdagavond en hoogstwaarschijnlijk blij dat hij gewoon thuis kan zijn. Ik heb dus Nancy en Jeff moeten teleurstellen. Maar optimiste als Nancy is, had zij direct een tegenvoorstel: "Maybe we should have a poolside Mother's Day Party!"

Hoe dat er dan juist uit gaat zien, weet ik jullie volgend weekend te vertellen, want ik vind het wel goed klinken!

3 comments:

Anonymous said...

langs deze weg vernomen van hun aanrijding. Bedankt voor de info; zal hen direkt bellen
merci

Anonymous said...

Kristine,
Ik hoop dat je ouders al bekomen zijn van de schok. Dat moet nogal wat zijn. Gelukkig is alles goed afgelopen voor hen.
Op school doen ze nogal wat activiteiten zeg !!! Ik veronderstel dat dit enkel in het lager onderwijs gebeurt. In het hoger zal dat wel afzwakken.
Plezant !
P.S. mocht je geen succes hebben met moederdag dan kun je dit nog steeds vieren op 15 augustus hé !
Groetjes,
Renata

Anonymous said...

Is met je ouders uiteindelijk alles goed gebleken?

Wat het Bengels van Axelle betreft, dat wordt alleen maar erger! Na 1 jaar in het buitenland moesten wij (mijn broer en ik) Nederlandse les krijgen omdat ruim 3/4e in het Engels moest omdat we het Nederlands niet meer wisten. Misschien moet je daar al gauw maar mee beginnen!

Met ons is trouwens alles weer goed. Alleen erg druk!

Dikke zoenen,
Peter en Inge