Thursday, May 03, 2007

Mijn inkomsten

Volgens een radiobericht dat ik deze ochtend hoorde toen ik Axelle naar school bracht, is er berekend dat een house manager (oftewel een huisvrouw dus) 138.000 dollar/jaar zou moeten verdienen. Spijtig genoeg krijgt zij dat bedrag niet uitbetaald. Het is gewoon een estimatie, berekend op het feit dat zij volgende functies combineert:
- kuisvrouw;
- strijkvrouw;
- huishouden CEO;
- financieel manager;
- leerkracht en/of "tutor";
- kinderoppas;
- kok;
- reisplanner;
- ..... en vul zelf maar verder aan

Het bedrag werd berekend op een 40-uren week aan het gewone loon van al deze functies + een 40-tal overuren die aan 1,5 werden uitgerekend.

Zoals ik al zei, krijg ik dit bedrag dus ook niet in handen... maar... ik vind dat het wel weergeeft hoe WAARDEVOL het beroep als huisvrouw/huisman is.
Onbegrijpelijk vind ik het dat sommige mensen daar nog steeds op neerkijken.

Dus alle huisvrouwen en huismannen, geef de boodschap door: u bent minstens
138.000 dollar/jaar waard!

5 comments:

Anonymous said...

Mercikes Kristine ! Dit wordt van harte geapprecieerd !!!!!!!! Ik zal er eens over spreken met mijnen baas.....

Anonymous said...

@Veerle: en euh Veerle: ik heb het niet uitgevonden hé... werd deze ochtend effectief op de radio verkondigd in het nieuws notabene!

Anonymous said...

Dit bedrag mogen ze gerust op mijn rekening storten.
Zal mij dan ook eens regelmatig laten verwennen (als ik tegen de producten kan tenminste want dat is bij mij het grote probleem). Meestal heb ik dan 1 dag later een allergie en ben ik niet om aan te zien !!!!!!!!
Dus voorzichtigheid geboden !
Renata

Anonymous said...

Ja ik heb er 30 jaar dienst op zitten voor mijn werk in school en thuis,nooit of nimmer zagikzo' bedrag op mij rekening komen en zal ze ook nooit zien,maar ja wat zou ik er mee doen alle 2 maanden eens over de oceaan vliegen en met u gans de USA bezoeken misschien ???ZUsje

@nn said...

En dan vergeet ge nog "reisbegeleider en familiehotelhoudster" voor familie en vrienden die op bezoek komen, ook niet te onderschatten he voor wij als in het buitenland wonenden?

En nu ik er over nadenk vind ik er zeker nog zo een paar.