Thursday, April 12, 2007

Een grappige opmerking

Bij het huiswaarts rijden na schooltijd, maakte Axelle een (wat mij betreft toch) grappige opmerking in de auto: "Mama" zo zei ze. "Jullie moeten als jullie met mij alleen zijn meer Dutch spreken."
Ik zei: "Ah ja, waarom?"
Wel zei ze: "Weet je dat ik zelfs niet meer weet hoe je bv het woord "Dutch" in het Nederlands zegt."
Toen ik haar dan erop attent maakte dat ze het net zelf had gezegd, hebben we samen eens hartelijk moeten lachen.
Ik heb haar dan ook nog op het hart gedrukt dat je je eigen moedertaal niet zo snel zal verleren als je ze regelmatig gebruikt.
Trouwens, wij praten altijd Nederlands als we met ons drietjes zijn en er geen Amerikanen in ons gezelschap zijn.

Dus vriendjes en vriendinnetjes van Axelle: Heb geen schrik! Axelle spreekt nog steeds een aardig mondje Nederlands. Weliswaar met af en toe een woordje Engels er tussen gegooid. Maar, zij zal jullie nog begrijpen en jullie haar als ze eind juni met jullie komt spelen!

2 comments:

Anonymous said...

hela Axelle ge spreek perfect nederlands hoor als ik daar was rosette

Anonymous said...

en in ieder geval als ze terug is kan ze met Amber verder spreken in Engels....
Vergeten zal ze haar moedertaal niet.

Gr, EMMA