Tuesday, April 03, 2007

Hartverwarmers - Vriendschap

In de reeks "Hartverwarmers" kreeg ik van Rosette het boekje:

"Voor een bijzondere vriendin"
Het is een klein boekje dat ongelooflijk goed zegt waar onze vriendschap voor staat.
Hieronder enkele rake uitspraakjes:

"Wij delen een speciale band,
waar ter wereld we ook zijn.
Die band is onverbrekelijk
en da's ontzettend fijn."
"Op jou kan ik altijd rekenen,
dat is me heel veel waard.
't Is dankzij jouw lieve glimlach
dat mijn hemel openklaart."
"Door dik en dun krijg ik jouw steun,
al mopper ik nog zo hard.
En juist dat eindeloze geduld
maakt jou echt heel apart."

Ik vond dit echt het mooiste cadeau dat ze me heeft meegebracht (buiten het feit natuurlijk dat ze de Oceaan overstak!)... en wil haar daarom nog eens via deze post daarvoor bedanken.

Ik wens iedereen die deze blog leest een goede vriend(in) toe, iemand van wie je weet dat die persoon je geen mes in je rug gaat steken als je je omdraait... iemand van wie je weet dat hij/zij oprecht is en zijn/haar waar gelaat aan jou laat zien. Indien je zo'n vriend(in) hebt, is het misschien een mooi gebaar om dit boekje "zomaar" eens te schenken.

Ik mag me bij de gelukkige mensen rekenen omdat ik zo enkele vrienden en vriendinnen in mijn leven heb, die me aanvaarden "just the way I am". Daarom mijn lieve vrienden en vriendinnen: ik weet dat vriendschap erg kostbaar is... en dus wil ik jullie bij deze bedanken voor al jullie steun die ik door dik en dun heb gekregen, voor alle leuke momenten die we samen hebben mogen meemaken en voor alle minder mooie momenten waar we als trouwe vrienden aan elkaars zijde hebben gestaan.

Klinkt dit postje té emotioneel? Wel, ver van huis moet je totaal opnieuw beginnen. Opnieuw vrienden maken... proberen uit te zoeken wie je wel en wie je niet kan vertrouwen... en dit leer je met de bots en de buil. Door dit proces waardeer je nog eens te meer de vrienden die je achter hebt gelaten... vandaar dat ik vond dat "vriendschap" eens extra in de verf mocht worden gezet. Begrijp me nu niet verkeerd, ik heb hier echt al wel leuke vrienden gemaakt... zowel Belgische als Amerikaanse... Gelukkig maar, want wie mij goed kent, weet dat ik hier anders niet zou kunnen aarden! En de Belgen die hier al op bezoek kwamen, hebben met eigen ogen kunnen vaststellen dat ik hier mijn draai wel kan vinden.


Voor mensen die interesse zouden hebben, wil ik jullie alvast wat zoekwerk besparen: ISBN 90-447-0843-0 NUR 370 Uitgeverij Deltas

4 comments:

Anonymous said...

ik heb zo 2 boekjes voor je liefste met heel mooie tekstjes

kastelke said...

Het is inderdaad enorm veel waard om zo'n fijne vrienden te hebben!
En die boekjes, die zijn heel leuk! ik heb er zelf ook (voor mama en papa, en voor vriending)

saskia said...

Dat doet mij eraan denken dat het al veel te lang geleden is dat we nog eens gelunched hebben.

Nu momenteel ziet het er niet goed uit, omdat ik op vrijdag les heb. Ik laat nog wel iets weten, als er gaatje valt.

Anonymous said...

Het aantal vrienden of vriendinnen is niet zo belangrijk maar als je weet dat je op enkele mensen kunt rekenen dat is nog iets anders. Die lopen de dag van vandaag niet dik.
(ik geloof dat die boekjes al goed verkocht zijn want ik heb zo eentje gekregen voor "mijn liefste vrouwtje" geloof ik. En dat is inderdaad zo !!!!!!!!!
Doei,
Renata