Monday, May 19, 2008

15 en 16 mei - foto's van onze 2 laatste dagen Honolulu

15 mei deden we de trip naar het oude stadsgedeelte, waarvan hieronder enkele fotootjes.
16 mei bleven we gewoon aan het strand...
Zoals jullie merken aan alle posts die hieronder nog volgen, heb ik vandaag mijn best gedaan met bloggen... Ik wilde graag terug "up to date" zijn, want dit weekend zit Vegas eraan te komen.
En ondertussen heb ik hier vandaag officieel onze flat opgezegd, probeer ik Ford in Atlanta vast te krijgen om er in juli onze wagen te kunnen inleveren, moet ik nog Insurance Papers invullen voor onze container... Daarom dat ik dit stukje vandaag echt wel "done" wilde hebben.
Ik zou zeggen... zet jullie schrap, pak een glaske wijn, een pintje bier, of wat dan ook... en "GO"!

Hierboven en hieronder het beeld van "Kamehameha 1". Het is staat voor het "Aliiolani Hale".
Ja, moeilijk, deze namen vallen haast niet uit te spreken. Je kunt je dus wel voorstellen dat het niet altijd evident was om de kaart te lezen in Oahu!

Alain en ikzelf... fotootje genomen door Axelle aan het Iolani Palace. Dit koninklijk paleis noemt eigenlijk "Hemelsarend", letterlijk vertaald naar het Nederlands. Dit is het hoogste symbool van koninklijke authoriteit.

Hierboven het State Capitol. Het gebouw is omgeven door pilaren die palmbomen voorstellen. Dit is een gebouw van 1969. Geïnspireerd door de vulkanen van Hawai. Er zijn 600.000 mozaieksteentjes in verwerkt in alle kleuren van de oceaan.

Axelle en Alain met op de achtergrond de Aloha Tower.

Deze visjes konden we zien in het water van de haven!

Deze mijnheer, Duke, is haast even beroemd als de Hawaiaanse koninklijke familie! Duke was in 1920 op de Olympische Spelen in Antwerpen en won er gouden medailles bij het zwemmen. Blijkbaar was hij wel een heel gekende atleet. Hieronder zijn "beeld" dat in Waikiki staat en waar de mensen nu nog steeds, net zoals bij beelden van de koninklijke familie, bloemenkransen (leis) aanhangen.


Axelle klaar voor het ontbijt bij Shore Bird.

Hierboven onze "Tropical Itch" en "Tropical Lemonade" in de Hula Grill. Ik heb nog eens gekeken naar dat filmpje, maar het is niet echt goed gelukt omdat je de muziek niet echt goed kan horen, vandaar dat ik het dan ook maar niet post!

2 comments:

Anonymous said...

Gulle kunt ne mens nogal goesting doen krijgen om op vakantie te vertrekken hoor! We hebben nog geen plannen deze zomer (uitgezonderd mijn trip met de kinderen naar Belgie) Hawaii ziet er toch wel heel aantrekkelijk uit moet ik zeggen! (en die cocktails ook, mmm)
Groetjes, Nele

Anonymous said...

Hey Kristine,

ik begin je verhalen al te missen. Ik ga regelmatig eens kijken naar jullie belevenissen, maar het is al enkele dagen stil. Zal afkicken worden binnenkort.
geniet nog van de laatste waarschijnlijk drukke weken.
groetjes uit Kontich.
Gert