Wednesday, May 28, 2008

Update van de laatste dagen

Het is alweer effe geleden...
Hier zijn we dan met een kleine update van vorig weekend.
Zaterdagochtend omstreeks 9u vertrokken we richting Vegas, waar we rond 14.30 toekwamen (met de nodige koffiestop). Onderweg veel regen... (ja het leek effe of we in België op een herfstdag aan het rondbollen waren), maar gelukkig toch nog een duik in het zwembad en een relaxing moment in de jacuzzi kunnen hebben op zaterdag.
We huurden namelijk met onze vrienden een prachtige villa, op zo'n 10 minuten rijden van de alombekende "strip".
Naar de strip zijn wij niet gegaan, want we hadden het huis gehuurd om te feesten. Maandag, met Memorial Day, was het namelijk Puska's verjaardag en dat vierden we zondag.
Zondag was het gelukkig wat mooier weer en hebben Axelle en Nina zo lang in het zwembad gespeeld dat ze bijna totaal verschrompeld waren!
Ook de volwassenen genoten van 's ochtends tot 's avonds (lees na middernacht) van zwembad en jacuzzi.
Het werd weer een gezellige boel... iets minder uitgelaten wel dan in Big Bear in februari, maar dat was vooral te wijten aan het feit dat onze groep niet volledig was. Jeff moest namelijk een deadline halen bij Sony en moest dus werken op zaterdag. Tamzen, Jeff en hun dochter Maia waren er deze keer dus niet bij! Jammer.
Maandag vertrokken we terug richting LA, waar we na zo'n 4u30 min rijden terug aankwamen. Geen files... en dat met een weekend waarvan voorspeld werd dat het superdruk zou zijn! Blijkbaar spelen de hoge benzineprijzen dan toch al een rol... Want ook hier stijgt de prijs gestaag! Ik herinner me dat we hier 2 jaar geleden 2 dollar en wat betaalden... nu is het 4 dollar en enkele cents.
In het straatbeeld duiken dus meer en meer kleinere wagens op. Deze ochtend hoorden we zelfs op de radio dat er minder files waren omdat de mensen nu meer beginnen te treinen (hoewel er niet echt veel treinverbindingen zijn volgens mij).

Maar terug naar onze afgelopen dagen...
Maandagavond organiseerde Jana dan nog een drink waar ook Tamzen en co bij aanwezig waren en zo sloten we het weekend dus nog maar eens af met de nodige alcohol!
(en ik las net in de online krant dat vrouwen moeten oppassen met alcohol... aiai)

Dinsdagochtend stond ik op met een rothumeur. Ik moest namelijk om 11u bij de tandarts zijn. Ik had een afspraak voor een "crown prep". Dit wil zeggen dat ze je tand klaar maken om later van een definitieve kroon te voorzien. Iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik liever naar de gynecoloog stap dan bij de tandarts te moeten langsgaan. Bij de tandarts gaan is voor mij HEL. Dan ben ik echt "een klein kind". Vermits ik nu al op voorhand wist dat ik minstens 2u op de stoel zou moeten zitten, was ik dus doodsbenauwd.
Uiteindelijk werden het geen 2 maar zelfs 2 uren! Jaja... maar ik heb het overleefd.
18 juni, 2 uurtjes voor ons Axelle haar "graduation" heeft op school, wordt mijn definitieve kroon erop gezet. Dan in België nog 1 gaatje laten vullen en ik kan er weer effe tegen.
Kronen zetten is hier, mits de tussenkomst van onze verzekering, goedkoper voor ons.
Vandaar dat Alain om 14u een afspraak had bij de tandarts. We kruisten elkaar aan de lift!
Ook hij was voor 3u zoet, maar bij hem werden 2 kronen voorzien.
't Was dus een kostelijk dagje gisteren.

Gisterenavond waren we uitgenodigd bij Laurie en John. Laurie is de fotografe bij wie we de fotoshoot hadden gehouden in maart. Zij hebben 2 kleine katjes en ons Axelle is nu dus nog meer dan ooit overtuigd dat ze een katje wil als we terug zijn in België.
John is bezig met het opstarten van een eigen brouwerij-café hier in LA.
In september-oktober komen ze dus naar Europa, want ze gaan naar de bierfeesten. Uiteraard komen ze dan ook langs bij ons, want het zijn héél toffe mensen.
Kan hoogstwaarschijnlijk deels verklaard worden omdat Laurie ook haar verjaardag op 7 juli viert, net als ik (grapje)!

Voilà, ik heb een beetje bijgeblogd... en zo heeft Gert van Tante Jeanne weer wat lectuur (want zij vond het maar stilletjes hier). Trouwens... mijn blog gaat niet ophouden te bestaan hoor wanneer we terug in België zijn. Hij zal alleen in het Engels geschreven worden voor de mensen die ik hier achterlaat...

No comments: