Thursday, May 29, 2008

Wat er nog op het programma staat in juni en juli

Het is haast niet te geloven, de laatste maand van ons verblijf in de US gaat binnen enkele dagen van start.
Voor Alain wordt het zo mogelijk nog drukker dan voor Axelle en mij, hij moet namelijk nog 1 week naar Londen!
Nu, op zich is dat niet slecht, want zo kan hij nog wat extra kleren naar België zeulen (want hij gaat op super blitsbezoek). Ik stop namelijk niet graag kleren en schoenen in de container, je weet maar nooit!
Normaal gezien moest hij van de UK terugvliegen op 13 juni... maar een vrijdag de dertiende, dat zag ik helemaal NIET zitten! Alain heeft namelijk zijn auto-ongevallen allemaal op vrijdag de 13de gehad (je zou voor minder bijgelovig worden).
Dus heb ik hem overhaald om pas de 14de terug te vliegen.
Hij zal dus de 12de (donderdag) 's avonds naar Brussel vliegen en zaterdagochtend al terug vertrekken... erg "blits" dus!

En wat gaan wij hier ondertussen nog allemaal doen?

Morgenavond ga ik naar de bioscoop met mijn vriendin Jana van Croatië.
Zaterdagavond gaat Alain met haar echtgenoot, Puska, naar een vriendenmatch waterpolo Croatië-USA (Croatië is trouwens wereldkampioen!).
Zaterdag tijdens de dag is het hier "Silent Auction" op school. Een evenement dat georganiseerd wordt om de school te sponsoren. Verleden jaar boden we op een fotoshoot die we wonnen voor de helft van het bedrag dat die shoot normaal zou kosten.
Dit jaar nog geen idee op wat we gaan bieden... oftewel iets kleins, oftewel iets dat nog kan opgebruikt worden voor we vertrekken (bv kappersbeurt, "spa-day"...).
Zondag nog niets op het programma, maar ik ben zeker dat het lui lekker aan het zwembad hangen zal worden met de vrienden.

Volgende week vrijdag gaan we kamperen met 5th grade in Malibu. We moeten nog wel ondertussen al ons materiaal gaan kopen. Ik was eens bij Sportchalet gaan kijken wat het ons zou kosten om dat te huren, maar dat kwam al op meer dan 160 dollar. Vandaar dat we wijselijk besloten het maar te kopen, we zullen dan in Europa nog wel eens kamperen.
Het kamperen was voorzien van vrijdagnamiddag tot en met zondag. Zondag zullen we echter op tijd moeten vertrekken, omdat Alain dan al rond 17u vertrekt naar Londen.

Op 11 juni (woensdag), terwijl Alain er dus niet is, zal Axelle weer de jaarlijkse "Poetry reading" hebben op school. Geen nood, ik ga dat dus filmen...
Zaterdag 14 juni (de dag dat Alain terugkomt) is er hier bij ons in Mariners Village de "5th grade graduation party" die ik mee organiseer. Het is de bedoeling dat onze fifth graders zich rot amuseren! Foto's zullen ongetwijfeld volgen. Vermits ik diegene ben die de zaal hier heeft gehuurd, moet ik ook constant aanwezig zijn... voldoende tijd dus om te filmen en te fotograferen.
Alain zal met een taxi naar huis moeten komen, vrees ik!

Woensdag 18 juni: "culmination".... oftwel het officiële afstuderen van de 5th graders in Coeur d'Alène. Ik moet echter om 9u naar de tandards om mijn definitieve kroon te laten zetten. Om 10u45 start de ceremonie (hopelijk geraak ik er op tijd mét kroon!) (haha).

19 juni middag is school UIT! Axelle start haar zomervakantie... een laatste weekske van lekker lui aan het zwembad vertoeven!

27 juni: de verhuisfirma komt alles inpakken... Als dat geen luxe is, ik mag zelf niets doen! Als dat maar lukt!
27 juni avond: hoogstwaarschijnlijk dan onze afscheidsparty hier (moet nog worden bevestigd door de mensen die het organiseren)
28 juni: de container komt en alles wordt ingeladen.
29 juni: de flat opkuisen en de sleutels overhandigen

30 juni: start van onze "drive to the other coast of the US"... inderdaad... wij vertrekken niet vanuit LAX maar vanuit Atlanta. Non-stop rijden is dit 32 uren!
Ons traject (zoals het er tot nu toe uitziet):

Dag 1: Marina del Rey - Indio (Joshua Natinoal Tree Park misschien.... maar alleszins daar een stop) en dan doorrijden naar Phoenix... dag 1 wordt dus een zware dag voor het rijden, zomaar eventjes 6u in totaal.
Dag 2: Phoenix naar Tucson waar we een tijdje zouden vertoeven in het Saguaro National Park. Van daaruit zouden we doorrijden naar Las Cruces. Een totaal van zo'n goede 5u rijden die dag.
Dag 3: Las Cruces naar El Paso en dan naar Fort Stockton. Een totaal van zo'n 4u rijden.
Dag 4: Fort Stockton naar San Antonio (4u rijden)
Dag 5: San Antonio naar Houston (3u rijden)... we zouden de dag in Houston willen doorbrengen en slapen nabij Baytown wat aan de Oceaan ligt.
Dag 6: Baytown naar Baton Rouge (3u45 min).
Dag 7: Baton Rouge naar New Orleans (een dik uur rijden). Daar zouden we dus op 6 juli aankomen en de volgende dag mijn verjaardag vieren (neen neen, we rijden niet rond op mijn 45ste!).
Vermits we pas op 11 juli of 12 juli in de ochtend onze auto inleveren in Atlanta, hebben we speling op deze planning!

2 dagen waarop we niet echt willen rondbollen is: 7 juli (mijn verjaardag) en 10 juli (onze huwelijksverjaardag)...

12 juli vertrekken we dan 's avonds in Atlanta om uiteindelijk op 13 juli in Brussel toe te komen rond 10u50!

Hebben jullie het gezien?
We verlieten België op 12 JULI 2006
We verlaten US op 12 JULI 2008

Konden we dit beter timen? Ik denk het niet!

4 comments:

Anonymous said...

We kijken allemaal al vol ongeduld uit naar jullie terugkomst hoor !
Geniet ondertussen nog van jullie laatste dagen, ga nog eens rustig uit de bol (geen probleem denk ik).
Jammer genoeg gaan we deze keer niet op luchthaven zijn om jullie te verwelkomen, we zitten nog in Zwitserland dan, maar alleszins een zeer behouden rond- en terugreis gewenst !!! (en uitnodigingen voor play-dates zullen zeker en vast volgen)

Groetjes,
Veerle , Lore en co

Anonymous said...

Kristine,
!
Laat ons weten welke vlucht en uur jullie normaal gaan landen in BXL!

Ik zal je blog missen.....

Geniet vooral van de zon.
Gr, EMMA

Anonymous said...

Er zal wel een ontvangstcomitee op de luchthaven staan hoor de zus

De Martens in Pasadena said...

Dat kon inderdaad niet beter getimed zijn!! Kurt is dit weekend ook gaan kamperen met Matisse (Boy scouts). Ik ben er speciaal een tent voor gaan kopen met het gedacht om dat nog eens over te doen samen, ik kon nl niet mee want ons Margaux had gisteren en vandaag tennismatchkes. Het is een tent voor 4 personen, heb er $50 voor betaald (een koopje he) in Target.
Groetjes, Nele