Monday, June 23, 2008

Afscheid nemen

DOET VERDOMD VEEL PIJN...
Vrijdagavond kwamen Nele, Kurt en hun 2 kinderen op bezoek om afscheid te nemen. Kurt moest namelijk op zakenreis en zou er dus zondag niet bij kunnen zijn op het echte afscheidsfeest.
Toen zij vertrokken, had ik het al wat moeilijk en dat is eigenlijk nog maar de aanloop geweest naar wat daarna volgde (zo heb ik aan de lijve moeten ondervinden).
Gisteren stroomden de tranen dus in alle hevigheid, want het officiele afscheidsfeestje was gisterennamiddag.
Ik had me anders voorgenomen om niet te wenen, maar kon dat natuurlijk weer niet waarmaken.
Om 15u werd iedereen verwacht aan het kleine zwembad hier aan ons gebouw. Nele en de kindjes waren er als eerste... alle andere kwamen later toe. Het werd een gezellige boel (zoals we het hier zo goed gewoon zijn). De kinderen speelden in het zwembad en kwamen met moeite er uit om te eten en te drinken. Ook de ouders genoten van een verfrissende duik tijdens dit toch wel erg warme weekend.
Omstreeks 18u30 gingen we naar Nancy's flat, waar we dan bbq aten en de lekkere chocomousse die Nele had meegebracht.
Onze vrienden brachten niet alleen hun goede humeur, maar ook nog eens leuke cadootjes mee. We zullen ze nu zeker nog dichter bij ons hart dragen... Zo bracht Nele 2 koffiekoppen mee van Starbucks waar een foto en tekst over Los Angeles op gedrukt is. Telkens ik mijn koffietje ga drinken, ga ik dus aan onze Pasadeense Belgische vrienden moeten denken. Van Greta (mijn gezichtsverzorgster die in Santa Monica woont) kregen we een mooi fotokader helemaal belegd met schelpjes... dat gaat op onze kast staan met een schoon fotooke erin van ons drietjes hier in Marina del Rey. Jana en Puska brachten ons een hele mooie houten vaas... waar ik wel iets moois ga in zoeken om in onze living te prijken.
Nancy had er ook voor gezorgd dat er een clipbord was waar iedereen een tekstje kon opschrijven... Dat gaat ook zeker een ereplaatsje krijgen in ons huis. Verder kregen we nog lekkere wijn, die we gelukkig mogen invoeren onder het label "persoonlijke wijncollectie".
Er werd gelachen, gedronken, gedanst, geweend (ja dat was vooral ik en enkele van mijn vriendinnen)... en van Alain werden enkele gecensureerde foto's genomen. Neen, die verschijnen niet op de blog, sorry mannen.
Hieronder enkele sfeerfotootjes...

De kinderen brengen de chipskes....
Gaby en Masoud
Axelle, Margaux en Nina hebben some private time
Greta, Alain en Jana
Nele neemt afscheid met een fotooke met ons allebei
Dat was dus gisteren... vandaag de hele voormiddag bezig geweest met de voorbereiding van de verhuis. Kleren ingepakt in de valies, lakens in de ladenkasten gelegd (want hoe meer we die ladenkasten steken, hoe stabieler volgens de verhuisfirma). Bijna 2 valiezen staan nu gevuld in het midden van onze living. Rommel rommel dus. En ik heb zo'n gevoel dat het nog niet direct gaat beteren.

3 comments:

De Martens in Pasadena said...

Bedankt Kristientje! We hebben ons geamuseerd gisteren! De kinderen waren zelfs helemaal nog niet moe, die hebben gans de terugweg blijven natateren over vanalles wat er gebeurd en gezegt geweest is, grappig om ze bezig te horen. Lekker lang uitgeslapen dat deden ze wel, tot 9u zelfs, ongelooflijk,
ja voor die van ons is dat lang zunne!
Veel inpakplezier deze week,
groetjes uit het nog steeds hete San Marino!
Nele

marijke said...

Ik begrijp helemaal waar jullie nu doorgaan want Dave en ik maken momenteel net hetzelfde mee. Gisterenavond ook weer staan huilen toen ons bezoek vertrok. ;-)

Anonymous said...

hier in elewijt staan de dozen in jullie garage ook al goed gevuld DE ZUS