Monday, June 16, 2008

Zaterdag 14 juni - 5th grade graduation party

Op zaterdag was het zo ver. 5th grade van Coeur d'Alene vierde al dansend hun graduation.
Inderdaad, nog enkele dagen en de school is uit hier, donderdagmiddag om precies te zijn.
Woensdag is de officiële ceremonie op school, "Culmination" noemen ze dat. De ouders worden verwacht tegen 10u45 om zoon of dochter te zien afstuderen.
Ik ben er zeker van dat vele mama's traantjes zullen laten... want hier is dat dan ook meteen het einde van de lagere school en komen hun "baby's" in een grote school terecht met héél véél leerlingen. De laatste maanden werd hier dan ook over niets anders meer gepraat (tussen de ouders) dan "Which school is your child going to?". Ik was altijd héél blij dat ik kon zeggen: "To 6th grade in her old school in Belgium!". En alle ouders hoopten stilletjes (of hardop) dat hier in Amerika het systeem niet veranderd was destijds en ze hun kinderen ook nog 1 jaartje extra in Coeur d'Alene konden houden.
Maar... neen dus en zo werd er dus voor onze 5th graders een heuse party op poten gezet.
Ik zat mee in het organiserend comité en was "food and drinks coordinator"... Ja, iedereen krijgt hier altijd wel een heel belangrijk klinkende titel mee!
Het kwam er dus op neer dat ik er moest voor zorgen dat er voldoende eten/snacks/desserts en drankjes zouden zijn. En geloof me... er was voldoende!
Ik huurde het clubhuis hier bij ons in Mariners Village en omstreeks 14u begonnen we te decoreren. Axelle en Hazel (een klasgenote) hielpen mee, omdat ze niet alleen thuis konden blijven. Hazel's mama en papa hielpen namelijk decoreren en bij ons was Alain nog onderweg vanuit Europa!
Het thema van de avond was "Tropical nights"... Er werd dus zeer fris gedecoreerd met palmbomen, kleurrijke maskers, kleurrijke tafelkleedjes, er waren lei's (bloemenkransen) voor alle kinderen... Het resultaat was prachtig! (al zeg ik het zelf)
We hadden geld ingezameld bij de ouders en een DJ gehuurd die ongelooflijk werk leverde met de kinderen. Om 17u begon het feest en de dj had in geen tijd alle kinderen (ook diegene die absoluut niet zouden dansen!) op de dansvloer. Hij entertainde hen met spelletjes (we hadden giftcards voor de winnaars) en liet hen allerlei opdrachten uitvoeren en danste en zong met hen.
Alle mama's en papa's van dienst hadden het zeer moeilijk om niet mee de dansvloer op te springen, geloof me!
De kinderen deden zich te goed aan pizza, superlekkere meatballs, kaas, salami, taco's en guacamole, tortillas en salsasaus, cupcakes, brownies en... hoogtepunt van de desserten: the chocolatefountain. Inderdaad een chocoladefontein waar ze marshmallows in draaiden, stukjes banaan, aardbeien, appeltjes en peertjes, stukjes cake... Klinkt lekker niet?
Om 20u liep de party op zijn einde en begonnen wij, dappere ouders, de boel op te ruimen en tegen 21u was ik eindelijk thuis en ben ik direct mijn bedje ingedoken. Mijn benen vielen bijna onder mijn lijf uit van vermoeidheid, maar het was het waard geweest.




No comments: