Tuesday, June 24, 2008

Verhuizen

't Is zover... eind deze week zijn de verhuizers hier.
Dat vergt toch wel enige voorbereiding, hoewel het pakken en laden door de professionelen wordt gedaan.
Zo ben ik al 2 ochtenden valiezen aan het vullen, om na te gaan wat met ons mee kan en wat niet. Zo heb ik mijn keuken al ondersteboven gezet om te zien wat mee moet en wat niet (vb bewaardoosjes zonder deksel vliegen nu onherroepelijk de vuilbak in, eetwaren gaan naar de vrienden, enzovoort).
Morgen is de bbq aan de beurt, vandaag kuiste ik (na het laatste gebruik hier) de grillen en morgen de rest, zodat die netjes en niet vies stinkend in de container kan.
Axelle is naar Jana en Puska... die kwamen zojuist nog effe binnenwippen. Na ons glaasje wijn stelden ze ons voor Axelle mee te nemen (ze hebben morgen een dagje verlof) voor een sleepover met Nina. Leuk! Kan ik morgenochtend verder wroeten zonder me schuldig te moeten voelen dat ik niet aan het zwembad zit met Axelle. Hoewel, ik moet toegeven, ze is erg braaf geweest de afgelopen 2 dagen... Heeft niet te veel gezeurd, hoewel ze alle reden had (vind ik toch).
Morgennamiddag zal ik dan hen aan het zwembad vergezellen... kwestie van toch nog ietske te genieten van ons verblijf hier hé.
Morgenavond laatste tennisles voor Axelle en Alain hier... tevens ook het laatste tennismatchke met Puska voor Alain.
Donderdag mijn autooke binnenbrengen bij de dealer hier in South Bay, vrijdag tussen 8 en 9u de verhuizers verwelkomen die dan komen inpakken.
Zaterdag stoppen ze dan alles in de container... geven wij de sleutels af... slapen we bij Jana en Puska (net zoals we dat vrijdagavond zullen doen) en zondagochtend zijn we de pist in (zoals ze dat bij ons zeggen)... richting Atlanta!
't Zal nog een druk weekje worden. Gelukkig krijgen we nog 2 weekjes om te bekomen voor we jullie in België zien! En ondertussen loop ik superambetant omdat ons flatje er verschrikkelijk rommelig bijligt! Geen Amerikaan die daar wakker van ligt hier, maar ikke, da's wat anders!

2 comments:

Anonymous said...

Nog veel plezier de laatste weken, geniet van je vakantie! Voor je het weet ben je terug in je huisje in Elewijt en is het business as usual. Kijk ernaar uit om jullie nog eens te zien.

Gr, Emma

Anonymous said...

Kristien,
Laat die tranen maar vloeien, dat lucht op en dat geeft achteraf toch nog een goed gevoel.
groetjes
Renata