Wednesday, June 11, 2008

Poetry Reading 5th grade

Deze ochtend werden de ouders verwacht in het auditorium om de leerlingen van de klas hun gedichten te horen brengen.

Axelle had een gedichtje gemaakt "The bird", zie filmpje hieronder.

Voor "poetry" hebben ze een speciale juf, niet hun gewone juf die de andere onderwerpen aanleert. Het mooie van Coeur d'Alene is dat ze hier héél veel belang hechten aan kunst, waaronder dus ook de dichtkunst.

Aan de ouders werd gevraagd om drankjes en iets om te eten mee te brengen en zo was er dus een buffet van muffins, cupcakes, koekjes, fruitsla en allerlei vruchtensappen... Lekker (want ook de ouders mochten meeproeven!).

Na de voorstelling ging ik terug richting huis en begon ik aan een taak die ik al lang op mijn planning had staan maar steeds weer uitstelde: het opzeggen van onze abonnementen hier.

Ik had het steeds weer uitgesteld omdat ik schrik had dat ik uren lang aan de telefoon ging hangen. Uiteindelijk viel het allemaal nogal mee en had ik op een klein uurtje onze elektriciteit opgezegd, onze tvdistributie, de internetverbinding, de verzekering van de auto's...

Meeste zaken staan nu dus geprogrammeerd om eind van de maand te stoppen. OEF. En ik blij dat ik nu weer eens iets van mijn "to do"-lijstje mocht afschrappen.

Deze namiddag met Axelle naar het zwembad gegaan, want veel wordt hier niet meer uitgespookt op school. Vandaag heeft Axelle zo maar eventjes 3 films gekeken! Geen huiswerk dus. Na het zwembad was er tennisles.

Na de tennisles waren we bij Tamzen uitgenodigd om te gaan eten en vooral om met de 2 jonge poesjes te gaan spelen. Axelle was superblij en enthousiast! Er is dus geen ontkomen meer aan, zij zal een klein poesje willen/hebben wanneer we terug in Elewijt zijn! Het eten (canelloni) was fantastisch lekker en de poesjes waren echt ongelooflijk "adorable", om op te eten zo schattig.

Bij een glaasje wijn genoot ik ten volle van mijn vriendin's gezelschap, van het mooie zicht op het kanaal (derde verdieping en dus een zicht over het kanaal tot op de oceaan!) en van een lekkere maaltijd.

Wat kan een mens nu nog meer wensen? Ik eigenlijk maar 1 ding: dat mijn ventje erbij was geweest! Maar die had het woensdagavond in Engeland ook nog niet zo slecht gehad, want hij was bij een collega thuis uitgenodigd voor het diner en die collega woont vlakbij Windsor Castle. Dus dat levert vast en zeker ook wel enkele mooie fotootjes op!

Morgenvroeg is het rushen naar school, een snelle drop off, want ik moet al tussen 8 en 8.15 bij de tandarts zijn om mijn definitieve kroon op mijn tand te zetten.

Vrijdag is het een korte dag, school is uit om 12u35. Om 13u heeft Axelle een verjaardagsfeestje op het strand en vrijdagavond zijn we bij Nancy uitgenodigd voor het avondeten.

Zaterdag wordt een superdrukke dag, want dan is het hier de Graduation Party in het clubhuis. Ik ben van dienst van 2 tot 8pm... Alain wordt dus aan de luchthaven opgehaald door Puska of Jana omdat ik hier niet weg kan/mag.

Zondag zal een lekker-lui-dagje worden aan het zwembad... en dan gaat de laatste week van het schooljaar hier in.

Donderdagmiddag is het zo ver... dan is Axelle's schoolleven in Amerika beëindigd!

2 schooljaren die gevlogen zijn. Is het gezegde dan toch waar: Time flies when you're having fun!

4 comments:

Anonymous said...

Beste Kristine,

Ik hoop dat je in Alain zijn valies een beetje van jullie zon hebt kunnen steken voor morgen.
Annemie is bang dat ze uit haar trouwkleed bibbert.
Tot binnenkort

Anonymous said...

Dat heeft ze weeral goed gedaan, dat mooi kindje van jou !!!
Renata

Anonymous said...

ja sjoe,wij zijn zondag ook op het feestje van Annemie,maar dat zal niet in de zon zijn,het is hier weer aan het gieten ipv genieten aan het kanaal bij jullie,zondag daarna is het afscheidsfeest bij Wim en Manja hopelijk beter weer ik zeg alleen nog genieten ,genieten en nog zoveel ge nog kunt ZUS

Anonymous said...

Als jullie echt geïnteresseerd zijn in een superlief superschattig superklein poesje, kan ik jullie misschien helpen ?
Onze overburen hebben 3 kleine poesjes en zoeken nog wat adoptiebaasjes....
Maar zeg nog niks tegen Axelle (stel je voor dat ze ondertussen al beloofd zijn aan anderen). Dan heeft ze een verrassing als ze thuiskomt ?
Groetjes,
Veerle en co