Sunday, November 12, 2006

Brunch Belgian Club Southern California

Vandaag was het in Long Beach de brunch ter gelegenheid van het twintigjarig bestaan van de club. Dit werd georganiseerd op de Queen Mary die aangemeerd ligt in Long Beach. We werden verwacht tegen 10.30 am. Er was weinig verkeer op de autoweg, op amper 30 minuten stonden we al ter plaatse (terwijl we op ongeveer 1u rijden gerekend hadden). We waren dus goed op tijd. We aten in een zaal waar allemaal ronde tafels stonden, versierd met de Belgische driekleur: vlaggetjes en ballonnen.
Het eten was in buffetvorm, de champagne vloeide rijkelijk (en dit tot 4pm!!!) en ook Belgisch bier was verkrijgbaar (maar jammer voor mij: weer geen Palmkes of Koninckskes, 'k ga er me bij moeten neerleggen (haha)).
Het was lekker en er was zeker meer dan voldoende te verkrijgen...
Verder werden er ook bonnetjes voor een tombola verkocht. We hebben EINDELIJK eens iets gewonnen met een tombola! Meestal komen wij altijd met lege handen thuis. Deze keer hadden we een Belgische chocolade gewonnen (gemaakt door een Belgische chocolatier die hier in Californië zijn zaak heeft), een Tshirt en een boekje over Belgische bieren.
Uiteraard kon een beetje muziek ook niet ontbreken... wij Belgen staan toch ook bekend als pleziermakers hé! De dj maakte echter wel een "supergrote fout" door niet de Belgische nationale hymne te spelen maar die van de UK. Om het dan goed te maken, heeft hij ons daarna wel 2x op de Belgische getrakteerd! Uiteraard moest ook de vogeltjesdans, de macarena, YMCA en nog zo wat van dat genre passeren... een soort van La Bamba, veel Claude François en dan ook nog "Zeven anjers, zeven rozen"... en nog van dat genre!
Gelukkig voor ons, kwam er daarna toch ook wat Shakira en andere moderne muziek die ons tot op de dansvloer heeft kunnen verleiden! Mijn superaanpassend kleedje (dat ik hier bij de Zara in Santa Monica had gekocht) en mijn "sloefkes" waren echter niet dé "outfit" om er eens goed in te vliegen... Spijtig voor Jan, want die wilde nog wel graag een danske placeren, maar ik zag dat met dat kleed en die schoenen niet echt meer zitten.... SORRY, mijn excuses beste Jan... volgende keer doe ik een makkelijke jeans aan en een "vaste schoen"... BELOOFD!
Ook de kids waren van de dansvloer niet weg te slaan.

Als tussendoortje besloten we ook nog de Queen Mary te gaan bezoeken, vermits we daar dan toch waren. Hieronder volgen enkele sfeerbeelden: zowel van de party als van het bezoek.

En zo is de werkweek weer begonnen. Hoewel... ik natuurlijk niet van een echte "werk"-week kan spreken... daar hebben ze me gisteren meermaals op gewezen (en ik weet dat ze mijn blog gaan lezen, dus ja... 'k weet het dat ik hier met mijn gat in de boter ben gevallen).


















Uiteraard... druk in gesprek!






















Dansen en spelen met de ballonnen...






















Treintje...

















Op het sundeck van de Queen Mary.

















De "bridge"...

















Tot mijn grote verbazing stond er afweergeschut op het dek van dit cruiseschip.






















We wilden zo graag eens "binnenpiepen" in zo'n kajuit, maar geen geluk... alle deuren waren gesloten...


















En even met de ballonnen en de vlaggen poseren, samen met de kinderen van Nele en Kurt.

8 comments:

Anonymous said...

Dat leek me leuk..ik moest werken vandaag maar dankzij je blog ben ik er precies toch ook een beetje geweest.
Tot een volgende keer!
Inge

Anonymous said...

die muziek zal al jaren in den dj zijn repertoire zitten en die wilt die belgen natuurlijk een plezier doen door belgische liekes te spelen. Die denkt misschien dat wij hier niks kennen van hedendaagse muziek hé. Is die boot echt zo schoon als dat ze zeggen of is dat maar fake?
Nu moet je ma geen chocolade meebrengen als ge die gewonnen hebt, alhoewel dat ge daar misschien niet zo lang mee voort kunt.
Kusjes nog aan jullie drietjes

kristine@BackinBelgium said...

Tanteke, inderdaad 't zal zeker om ons te plezieren zijn dat ze die muziek draaiden...
Wat de boot betreft, inderdaad wel impressionant... maar het "schoonste" is er door de jaren heen wel af gegaan. Ondertussen is het (of toch zeker een deel ervan) een hotel geworden. Maar geef mij toch maar liever een iets modernere zaak dan! De chocola zal snel op zijn, 't is maar een klein figuurtje... en 1 van de 2 Galler-chocolades is er al aan... Dus ons ma mag toch naar de pralinewinkel gaan zenne.
Groetjes in Aartselaar!

Anonymous said...

allez, ik u nog maar enen dag en ik sta al prominent vermeld in uwen blog!!! ik ben weeral zo trots nu. Mijn beroemdheid lijkt wel niet verder te reiken dan de blogs van een zeker aantal belgische bloggende vrouwen in LA.

in ieder geval nen toffen blog. moet ik mijne nummer hier ook ne keer vermelden?

Jan

kristine@BackinBelgium said...

Jan: als ge wilt moogt gij natuurlijk uw telefoonnummer hierop zetten... ik zal u niet tegenhouden hé! Maar ik sta niet in voor de gevolgen hé... (haha).
't Was heel aangenaam u te leren kennen (en nu is in België iedereen curieus natuurlijk).
By the way: op uw "danskennis" moogt ge best fier zijn... vandaar dat ik ook een plaatske in uw "balboekske" wilde openhouden hé met mijn excuses voor gisteren aan te bieden op mijn blog... Vergeet dat niet na te gaan hé voor dat kantoor hier in Californië waarover we het gisteren hadden... dat interesseert met wel om te weten.
Groetjes en werk ze nog (knipoog),
Kristine

Anonymous said...

heeft dienen Jan misschien ook nen blog of kunt ge hem aanzetten om er eene te beginnen dan kunnen we daar ook eens iets over vernemen

Anonymous said...

Kristien,
mag ik je feliciteren met je knappe fotogenieke dochter !!!
(toch zo naturel)
groetjes,
Renata

kristine@BackinBelgium said...

Chrisje, Jan heeft geen blog (toch niet dat ik weet)... Hij werkt hier voor de Belgische investeerders dacht ik...
Als hij dit leest, zal hij misschien de moed vinden om er eentje te beginnen?

Thx Renata voor de lieve woorden!