Monday, November 13, 2006

Shopping at the Salvation Army

Deze ochtend aan school weer aan de babbel geraakt met Gaby (de Duitse mevrouw). Ze nodigde me, naar goede gewoonte, weer uit voor een lekkere kop koffie (ze doet daar kaneel bij in... njam njam) bij haar thuis. Uiteraard kon ik dat niet afslaan. Gaby is een toffe vrouw met een aantal belangrijke principes. Een ervan is om steeds eerst naar de winkel van The Salvation Army te gaan als ze iets nodig heeft dat veel geld zou kunnen kosten. Hier in Amerika wordt zoveel geconsumeerd en weggegooid zonder dat er iets aan mankeert (dat zijn haar woorden), dat het eigenlijk bijna altijd mogelijk is een goede deal te vinden bij die winkel.

Tijdens onze koffieklets kwamen de naderende feestdagen ter sprake. Ik zei haar dat we voor de Kerst nog een kerstboom moesten kopen (liefst geen echte met al die tapijten hier want dan heb ik volgende zomer nog dennenaalden in mijn mat). "Ah, maar ik heb toffe kerstbomen gezien bij The Salvation Army, voor bijna geen geld... Wil je er misschien even naartoe? Ik heb tijd om mee te gaan."

En ach ja, why not... tenslotte is Santa Monica niet zo ver met de auto. Wij dus mijn autoke in en richting Santa Monica. Inderdaad, er lagen zeker zo'n 6 kerstbomen op een eigenaar te wachten. De meesten waren echter te hoog (7 of 8 feet). Nu heb ik voor de ongelooflijke prijs van slechts 20 dollar een boom van 6 feet op de kop getikt.

We hebben terjuist even de verpakking geopend en hem efkes gemonteerd en daarna terug gedemoneerd en ik moet zeggen dat we blij zijn met deze supergoedkope aankoop. Ik had namelijk al bomen zien staan bij Costco, maar de goedkoopste was wel aan 185 dollar.

Omdat we nog niet zolang een mooie kerstboom hadden aangekocht in Belgenland, vond ik het ook wat belachelijk om hier voor 2x Kerstmis een duur exemplaar te moeten aanschaffen.
Gaby was in de wolken dat ze me zoveel geld had doen uitsparen en tikte zelf nog een paar nieuwe hiking-schoenen op de kop voor de luttele prijs van 10 dollar.

Morgen moet ik haar uiteraard verslag doen... want ik had haar beloofd dat ik hem in elkaar ging zetten vandaag om te checken dat alles wel compleet zou zijn.

Volgende koffieklets neem ik vast en zeker een lekker gebak mee om haar te bedanken voor deze nuttige tip.

5 comments:

kastelke said...

Wat een koopje!
Ik heb dat inderdaad nog al horen vertellen, dat sommige dingen daar zelfs nog nieuw in de verpakking zitten. En ik herinner mij een Belgische journalist die op vakantie was in de States en natuurlijk heel veel had gekocht, zodat hij een extra koffer nodig had, en die bij het Salvation Army vond voor 5 dollar. Spiksplinternieuw.
Wanneer ga je de kerstboom zetten?

Anonymous said...

Kunt ge zo gene naar hier opsturen voor die prijs en het mag gerust nen hele grote zijn tot tegen ons plafond hahaha. Nu nog goedkope ballekes en slingers vinden .

@nn said...

Bij ons komt die regelmatig 'dingen' ophalen, misschien geen nieuwe kerstboom maar soms ook wel nog zo goed als nieuwe spullen, het is de enige manier om er vanaf te geraken. Bij ons was het een oude fiets, een bankstel dat we te leen hadden in het begin en dat ze ook niet terug wilden nemen en vaak hele zakken gedragen kleding.

Maar als ik zie hoe snel de mensen hier hun inboedel en electronica vervangen, ben ik er niet van verbaasd dat de collectie er groot is. Santa Monica is net iets rijker dan onze buurt dus misschien wel meer de moeite om er eens langs te gaan. Zal dat ook eens moeten doen, gewoon uit nieuwsgieringheid.

kristine@BackinBelgium said...

Aan al mijn commenters: Ja, een koopje inderdaad! De kerstboom wordt naar goede gewoonte gezet in het weekend dat mijn dochter haar verjaardagsfeestje wordt gehouden (14/12 is de verjaardag),nl zaterdag 16/12.
Chrisje, de ballekes en slingers ga ik gaan halen bij IKEA, dat zijn zowat de enige die "mooi" zijn. De Amerikaanse smaak (ook qua kerstversiering) is helemaal niet zoals de onze! (haha)
De boom opsturen zou echter denk ik zoveel geld kosten, dat het uiteindelijk beter is er ene in Belgiƫ te kopen!
En inderdaad... ook ik ga in de toekomst eerst effe rondneuzen in die winkel, voor ik mijn geld nog elders uitgeef... Men weet maar nooit!

Anonymous said...

da van die boom was maar een grapke