Tuesday, November 07, 2006

Verkiezingen

Inderdaad, vandaag waren het hier de verkiezingen.
De mensen die in Mariners Village wilden stemmen, moesten niet ver lopen. Ze konden dat namelijk doen in het Clubhouse aan het grote zwembad. En om de mensen extra aan te sporen om werkelijk te gaan stemmen, kregen ze een koffie en donut aangeboden nadat ze hun stem hadden uitgebracht.
Onnodig te zeggen dat er vandaag dus veel meer volk dan normaal rond het zwembad te zien was... 't was zelfs moeilijk om een plaatske in de zon te bemachtigen toen ik deze ochtend voor mijn dagelijkse zwembeurt naar daar afzakte.
Ik heb bij Gaby, de mama van één van de kindjes van Axelle's klas, zo'n "boekje" doorgenomen met alle dingen waar ze moesten over stemmen. Da's geen klein bier hoor... en als je het een beetje "serieus" wil doen, dan vraagt het heel wat lectuur & opzoekingswerk.
Het enige wat wij hebben gezien/gehoord ivm de verkiezingen, was een telefoontje: bandje dat aframmelde wat Schwarzenegger zijn beleid inhoudt... en Alain heeft zo (heum) aandachtig geluisterd dat hij het niet kon navertellen (hihi). Dat bandje was trouwens niet eens aan ons besteed (maar misschien wel aan de vrouw voor wie wij hier regelmatig telefoontjes krijgen op ons nummer) want stemmen mogen we hier toch niet.
Verder heb ik heel de "drukte" errond niet echt gevolgd moet ik zeggen... de uitslag... dat zal pas voor later zijn, vermits ze nog enkele uren de tijd hebben om hier te stemmen vandaag. Hoogstwaarschijnlijk zijn jullie sneller op de hoogte dan wij (uurverschil!)... en lezen wij het in een Belgische krant op het internet... (zo gaat dat trouwens meestal).

No comments: