Tuesday, June 26, 2007

Pré-solden

Vandaag ons Axelle al allerlei kleren gaan laten passen in 2 winkels.
Zo kunnen ons mama en ik op zaterdag vroeg uit de veren en gewoon alles gaan uitpikken in de winkels.
Voor mezelf ook al wat kleren gaan passen, zodat ik die ook maar moet van het rek plukken, kwestie van een beetje georganiseerd te zijn.
Bij de schoenenwinkel waren het al solden (mag officieel niet, dus ik zal de naam maar niet vermelden).
Spijtig genoeg voor mezelf niets gevonden, maar Axelle is weeral 2 paar schoenen en 1 paar sandalen rijker.

Zoveel problemen als ik heb in Amerika om iets naar mijn zin te vinden, zo weinig problemen heb ik hier om in 1 winkel 10 stuks uit te kiezen... (bij wijze van spreken).

Een taske koffie op de Grote Markt in Mechelen om alles af te ronden en dan terug huiswaarts, na nog effe in de Delhaize te passeren en met eigen ogen vast te stellen dat groenten, fruit en nog veel meer toch stukken goedkoper hier zijn (zelfs als je rekening houdt dat 1 dollar minder waard is dan 1 Euro).

Aan de kassa viel het me op dat de mensen wel erg gestresseerd zijn hier in België. In Amerika wacht iedereen gelaten tot het zijn/haar beurt is. Hier was het een andere historie...
Ook de caissières die zo snel gaan dat geen mens hen kan volgen om in te pakken, dat ben ik niet meer gewoon! Als ik eerlijk moet zijn, dat vind ik dan toch weer stukken "rustiger" in Amerika. Daar staat een hulp aan de kassa om je boodschappen in te pakken of de caissière pakt alles voor je in. Als je zelf durft te beginnen, bekijken ze je met grote ogen en snelt er uit het niets een "hulp" toe.
Daar gaan ze zelfs zo ver dat ze je boodschappen tot in je koffer willen brengen (wat nu ook weer niet hoeft!).

Winkelen in België was dus weer eens iets anders dan in Amerika...

1 comment:

Anonymous said...

ja dat is waar aan de kassa hier moet ge bijna aan motor aan uw achterste hebben maar bij jullie in amerika kreeg ik stress van daar maar te moeten staan zonder zelf iets te doen en wat hebt ge nu mooie kleren hé vie van den Belgique pech met het weer rosette