Tuesday, June 19, 2007

Té weinig B12

Ik voelde het al effe aankomen: snel moe zijn, geen energie, weinig eetlust en misselijkheid... allemaal symptomen van een tekort aan vitamine B12.
Verleden dinsdag dus mijn bloed laten checken, vandaag pas om de resultaten mogen gaan.
2 jaar geleden had ik dit ook al eens. Om één of andere reden neemt mijn lichaam niet voldoende B12 uit voeding en vult het dus de "stock" niet aan die in de lever zit bij elkeen.
Al de spuitjes die ik dus toen heb gekregen om mijn reserves terug aan te vullen, zijn nu bijna opgebruikt... Waar de normale waardes tussen 211 en 900 zitten, zat ik erg dicht bij de 211... wat dus verklaart waarom ik weer alle symptomen begin te krijgen.
Eerst dacht ik het nog op de "reisstress" te steken, want ja, ik vertrek nu vrijdag naar België. Maar, zaterdag was het er toch wel ietsje over! Ik heb de hele dag mezelf voortgesleept, niet buiten gekomen en vooral veel in bed gelegen.
Zondag ging het dan weer ietsje beter en kon ik toch de champagnebrunch voor Vadertjesdag samen met Axelle klaarmaken. Maar toch... elke ochtend moet ik mezelf aansporen om een toast te eten (met lange tanden) en sporten zit er helemaal niet in, want bij de minste inspanning voel ik me duizelig en klaar om te gaan neerzitten.
Om een lang verhaal kort te maken, kreeg ik dus vandaag een dubbele injectie vitamine B12 en moet ik donderdagochtend nog even terug om een andere te gaan bijhalen.
Daarna zal ik er wekelijks eentje moeten krijgen, dus dat is nog iets extra om op mijn agenda te plaatsen in België!
Hopelijk gaat het dan snel weer terug beter, want je zo lamlendig moe voelen, da's absoluut niets voor mij!

Nu nog mijn vitamine C innemen en dan kan ik de dag vandaag wel weer doorkomen...

No comments: