Friday, October 20, 2006

Bloggerskoffieklets

Inderdaad, deze ochtend hadden Saskia en ik afgesproken om eens gezellig te gaan koffiekletsen.
Na mijn bellydance-klas, richting douche en dan richting Saskia's flat.
'k Was al halverwege het traject toen mijn frank (allé, dollar hier!) viel dat ik toch wel haar telefoonnummer vergeten was. Dat was echter wel essentieel omdat er nog geen bel voorzien is en ik haar dus zou opbellen nadat ik gearriveerd zou zijn.
Wagen dus gekeerd en terug naar ons thuis om de bewuste mail (die ik notabene had afgeprint en klaargelegd) te gaan ophalen.
Een kwartiertje later stond ik dan eindelijk aan haar deur.
Na een rondleiding in hun flat (die heel erg op de onze lijkt... zelfde keukenkasten, zelfde badkamer...), zijn we naar een plaatselijk eethuis gewandeld waar we aan onze koffieklets konden beginnen.
De mensen aan de tafel naast ons, vroegen zich natuurlijk af wat voor een raar taaltje die 2 dames spraken (en ze vonden ook dat we snel babbelden).
We kregen ook nog de vraag of we onze toekomst wilden laten voorspellen, waarvoor we beiden hebben bedankt (we zien wel wat er komt!).
Vermits het ondertussen bijna lunchuur was, bestelden we alvast ook wat om te eten. Heerlijke sandwich was dat trouwens Saskia en vooral bedankt voor de tip van de lekkere potato salad!
Na wel zeker 1 liter koffie genuttigd te hebben (héél grote koffiemokken!), besloten we verder te wandelen tot aan de drankenhangar waar Saskia haar Belgische bieren inslaat.
Alain had geluk... voor hem heb ik Witte van Hoegaerden gevonden. Mijn Palmke of Koninckske was spijtig genoeg niet te vinden (snif snif). 'k Heb dan maar eens een Duchesse de Bourgogne (een biertje van brouwerij Verhaeghe uit Vichte) meegenomen om te zien of dat lekker is. En Krisje (peter Kris dus) goed nieuws voor jou, want ze hebben hier Leffe, Grimbergen en nog andere van die bieren die jij zo graag lust. En voor de dames die nog op bezoek komen en graag een kriekske lusten: Lindemans Kriek! Zelfs Kwak was er én voor al die bieren de originele glazen (die je soms bij ons zo moeilijk kan vinden).
Ge ziet... wie zoekt die vindt hier ook lekkere dingen van bij ons.
En de prijs, wel die valt beter mee dan de prijs van groenten en fruit! Voor 6 flesjes Hoegaerden betaalde ik rond de 8 dollar.
Geslaagde missie dus... lekker kletsen in het Nederlands in tof gezelschap én ondertussen toch ook je ventje kunnen verwennen... Wie doet beter?

Voor zij die eens een kijkje willen gaan nemen op de website van de winkel: www.beveragewarehouse.com

Schol!

3 comments:

Anonymous said...

jaja 'k heb het al gezien . Da kriekske lust ik wel en nen donkere Corsendonck ook. 'k moet aan Paul nog zeggen dat ze er ook Duvel hebben en hij zal zeggen: ze kennen er iets van. Welke nationaliteit heeft die mens die dat invoert?

saskia said...

Ik vermoed Mexicaan :)

kristine@BackinBelgium said...

@Tanteke en Saskia: inderdaad, ik denk hetzelfde... een heel lieve Mexicaan!