Tuesday, October 03, 2006

Postje 3: uitstap maandag 2 oktober

Gisteren was het hier een snipperdag op school... Alain had een dagje vrij genomen en dus konden we met zijn mama een uitstap maken.
Malibu stond op het programma en ook nog het Getty museum... (waarvan we aangekomen ter plaatse constateerden dat het op maandag gesloten was!).
Wij dus naar Malibu en dan naar Paradise Cove, waar we met Pasen zo'n lekkere mosseltjes hadden gegeten in het plaatselijk restaurantje... Njam njam.
Eerst een fikse wandeling langs het water gemaakt... waarvan de foto getuige...




dan lekker gaan eten en Axelle spelen in het zand, want het restaurant heeft z'n tafeltjes op het strand staan! Zie hierna:




Heel ontspannend dus... dan op weg naar het Getty, dat dus gesloten bleek te zijn en dus maar direct terug naar "home sweet home" voor een duikje in het zwembad om lekker af te koelen.
Er zijn ergere dingen in de wereld!
's Avonds nog even naar de bib om wat lectuur op te halen. Momenteel ben ik een tof boek aan het lezen "Stupid and.... contagious" van Caprice Crane... Geweldig humoristisch!
Helemaal niet de stijl van wat ik gewoonlijk lees, maar het gaat er vlotjes in. Gisterenavond zat ik al aan bladzijde 130... dit even terzijde!
Vandaag niet veel tijd gehad om te lezen, want het was "kuisdag"... normaal is dat maandag!
Mammie is gaan fietsen tot in Santa Monica, we zijn samen (eindelijk!) naar Starbucks een espresso gaan drinken voor we samen boodschappen gingen doen. Eindelijk die Starbucks, want zij die mij kennen weten dat ik een ongelooflijke "koffiezuipster" ben ... ik moest en zou dat koffiehuis dus op mijn "wishlist" hebben!
En ik moet toegeven, het was een lekkere "dubbele espresso"... klein maar lekker! Daar ga ik zeker nog eentje drinken voor ik naar de buikdansles ga op vrijdag... want tot hiertoe was het er nog nooit van gekomen.

Nog even een speciale groet aan mijn vrienden van de Spaanse les in Mechelen, die niet nalaten af en toe een mailtje te sturen om te horen hoe het me hier vergaat in het verre LA: "Ola que tal? Estudiais muy bien amigos! Hablo espanol todos los dias en LA... es muy difficil!"
Sorry, geen accenten of wat dan ook op deze pc en hopelijk ni te veel fouten (aiaia)!
Mijn Spaanse les is voor na de Kerstvakantie vrees ik... wanneer ons pruts op en top "veramerikaanst" zal zijn!

Hasta la vista!

2 comments:

Anonymous said...

By my SEARCHING out FOR THE LATEST INFORMATION about Map Travel I have found your site.

Anonymous said...

mooi weer!!! Gelukzak Het moet toch relaxerend zijn zon, zee, etc
We bellen binnenkort! Gr, EMMA