Sunday, October 15, 2006

Weekend

Gisteren was het zover: Alain's 1ste zeilles om een brevet te halen om met een grotere zeilboot te mogen uitvaren. 5 zaterdagen na elkaar gaat hij van 9am tot 4pm theorie en praktijk opsteken. Het was naar het schijnt heel leuk en interessant... ook een mooie, nog niet té oude zeilboot... Leuk dus. Na zijn zeilles zijn we een ijsje gaan eten in de Marina... amai: héél lekker... Ik had een Coconut Pie with Whipped cream.... Onnodig te zeggen dat het ijs even lekker smaakte als de benaming ervan...
Dan naar huis en lekker luieren.
Axelle en ikzelf waren 's ochtends naar Ikea geweest (blijkbaar een favoriete bestemming van de Belgen hier (zie blog Saskia)) ...

Vandaag eerst de nodige webchats en daarna een mooie strandwandeling gemaakt. Dan snel naar huis voor de lunch, want Axelle moest om 1pm al bij Bella zijn voor het verjaardagsfeestje. Aangekomen bleek dat ze absoluut wilde dat ik ter plaatse bleef. Gelukkig zijn de Amerikanen heel gastvrij en vonden ze het absoluut geen probleem dat ikzelf ook bleef rondhangen. Het was een leuk feestje want de papa van Bella had een springkasteel gehuurd en in de tuin gezet en ze hadden ook nog een Mexicaanse traditioneel spel: la pinada (?). In feite was het een papieren giraf die opgevuld was met snoepjes en fruit die de papa in een boom had gehangen met een koord. Hij trok aan het koord terwijl de kinderen met een lange stok elk 3x op de giraf mochten inslaan. Na een tijdje begon het papier het natuurlijk te begeven en vielen alle snoepjes op de grond, waarop er een "race naar de giraf" werd gehouden om zoveel mogelijk snoep in eigen snoepzakje te kunnen rapen.
Voldaan kwamen wij rond 4pm terug thuis en besloten we nog een uitstapje naar een park te maken. Nadien besloten we nog even naar Main Street in Venice te gaan. Daar hebben we dan lekker gegeten in een visrestaurant... Alain at er mosselen die bij ons onder de naam "superJUMBO" zouden worden verkocht. Ikzelf had een lekkere "Siciliaanse" pasta met calamari, mosselen én scampi's... En Axelle at "fried shrimp", één van haar lievelingsmenu's...
Daarbij nog een lekker fleske Chardonnay voor ons om het weekend "en beauté" af te sluiten.

En nu zitten we weer terug thuis... van de laatste weekenduurtjes te genieten.
Morgen is het weer werkendag. Ik ga proberen deze week een kapper te vinden om mijn haartjes bij te knippen en te kleuren. Ja Koentje, zo goed als gij zullen ze hier wel niet zijn... maar ik zal het er toch mee moeten doen hé! (snif snif).

Aan iedereen ginder "een goeie werkweek" en tot volgende post!

3 comments:

kastelke said...

Veel succes met je zoektocht naar een kapper, want uit de blogs van Vlamingen ginder leer ik dat dàt niet zo evident is?

Anonymous said...

Kristientje voor welke boot is alain dan wel aan het leren (ik bedoel hoe lang) en gaat hij daar alleen mee varen?
Als ge ne goeie kapper gevonden hebt stuur hem dan maar op naar mij want sedert ik niet meer naar Antwerpen ga trekt het op niet veel en kleuren doe ik nu dus ook terug zelf zodus.
wat betreft eten hebben jullie de amerikaanse gewoontes al best eigen gemaakt; ik denk dat jullie niet echt veel zelf koken maar veel uit huis eten niet? Jullie zullen wel keuze genoeg hebben denk ik en van alle nationaliteiten.
Kusjes van tante chris

kristine@BackinBelgium said...

@tanteke: De boot waarmee Alain leert varen is een 34 (of is het nu andersom: 43)-voeter... Bedoeling is om een brevet te halen om alleen te mogen varen. Allé, ge moet wel met 2 zijn om het ding te kunnen besturen naar het schijnt. Wat de kapper betreft, zou ik u beter de Koen sturen (mijn kapper uit België!)... Wat het uit eten gaan betreft, ja 1 keer per week zeker... Uit eten gaan, is hier niet veel duurder dan zelf koken (allé, dat vinden wij toch). Op elke hoek van de straat kan je wel een sushibar vinden, een Chinees, een Italiaan, een Mexicaan, een burgertent, enzovoort enzovoort!

@Kastelke: 'k heb mijn plan getrokken... het resultaat zie blog van dinsdag 17 oktober...