Tuesday, October 17, 2006

Getting a haircut

Zoals ik zondag al schreef, wou ik absoluut deze week een kapper vinden om mijn haar 1cm korter te knippen én te kleuren.
Mijn keuze viel op SUPERCUTS (http://www.supercuts.com/home2.cfm) hier in Marina del Rey. Je kan het eigenlijk wat vergelijken met een Kreatos in België.

Ik moet hier wel eerlijk toegeven dat Alain daar méér dan 1 maand geleden naartoe was gegaan en dat hij redelijk tevreden was.
Ik dus mijn stoute schoenen aangetrokken deze ochtend en naar het kapsalon (met weliswaar de schrik om het hart...).
Er waren 2 kapsters aanwezig en zij waren beiden bezig, maar verder was er niemand voor mij. Dus wat de wachttijd betreft, viel het reuze mee!
Na een 10tal minuutjes was het aan mij. Eerst en vooral moest ik een kleur kiezen. Niet makkelijk want dat zijn hier niet dezelfde kleuren als Koen gebruikt in België... Het werd dus een gokje... in overleg met de kapster koos ik voor een mix van "Maple" en "Chestnut". Toen ze haar mix had gemaakt, smeerde ze een soort van vaseline op mijn huid naast de haarrand om mijn huid te beschermen... dan begon ze met kleuren en daarbij heeft ze me zeker 5x gezegd dat ik "veel" haar heb. Zo veel haar te kleuren dat ze niet voldoende gemixt had en dus nog wat kleursel bij moest gaan maken (hihi).
Na het aanbrengen van het product, kreeg ik een plastiek kapje op en mocht ik 20 minuten onder een warme droogkap gaan zitten. Dan 3 minuutjes "cooldown" voor er werd uitgespoeld.
In tegenstelling tot Koen die altijd lang het product inmasseert voor hij het er totaal uitwast, werd er hier gewoon gespoeld. Eventjes dacht ik nog haar er attent op te maken dat het inmasseren héél belangrijk is voor een mooi resultaat, maar ik dacht "Ze gaan me hier tot dikke nek bombarderen als ik dat doe.". Dus heb ik maar gezwegen.
Knippen gebeurde heel professioneel, maar Koen knipt wel 2x zo lang aan mijn (vele) haren... Ik ben er dus van overtuigd dat moest hij het "knippen" inspecteren, hij opmerkingen zou hebben.
Maar bon, als ik mezelf in de spiegel bekijk, vind ik dat het kleurtje goed gelukt is en dat mijn haar redelijk goed valt. En dat alles voor 78 dollar (20% aftrekken om de prijs in Euro te kennen!) + tip uiteraard.
Nu is het nog afwachten wat de rest van de familie er straks van zal vinden...
Alain gaat trouwens vanavond ook nog naar Supercuts, haasten moet hij zich alvast niet... want ze zijn tijdens de week open van 9 tot 9... Daar kan je in België alleen maar van dromen hé!

4 comments:

saskia said...

foto?

@nn said...

Goed dat het meegevallen is, als ik je titel zag met daarna de naam van de zaak, vreesde ik voor het ergste.
Ik zou ook eens naar de kapper moeten...

kastelke said...

Oef! En zo'n fotootje, dat zou ons inderdaad kunnen plezieren. :-)

Anonymous said...

dat goed inmasseren is eigenlijk om de kleur die op je haar en vooral op je huid ingedroogd is terug los te weken en dat doe je met het smeersel dat nog op je haar zit. Ik kleur mijn haar nu terug zelf en het verschil met bij mijn kapper is dat ik nu geen kleurvlekken meer op mijn hoofdhuid heb. Zo'n warme kap kreeg ik vroeger ook maar in de vorm van infrarrood lampen en dat word vooral op de rode tinten gedaan. 'k ben benieuwd naar je nieuwe coupe maar vermits jouw haar altijd goed valt kan da eigenlijk niet mis gaan. 'k wacht op de foto