Monday, October 23, 2006

Schoolnieuws & Biernieuws... maar ze hebben niets met elkaar te maken!

Schoolnieuws: het schoolnieuws is dat Axelle vanaf deze week het 10-zinnendictee van 4th grade mee doet. In het begin moest ze dat niet doen, nu heeft ze al 2 weken 5 op 5 behaald (dus 5 volzinnen correct geschreven, vb: A watermelon has a lot of seeds. In some places the season changes about every four months.)
Zoals jullie lezen, zijn dat voor iemand die enkele maanden geleden nog niets van het Engels begreep, niet direct de gemakkelijkste zinnen. In feite is het voor een 4th grader maar 1 nieuw woord per zin, terwijl het voor Axelle allemaal nieuwe woorden zijn.
Uiteraard gaat het om een voorbereid dictee, maar toch... het blijft een hele opgave.
Gelukkig blijft ze gemotiveerd, al gooit ze af en toe haar blad wel eens in de lucht met een diepe zucht. (hoe zou je zelf zijn hé)

En dan nu, het biernieuws:
Wel, ik heb gisterenavond mijn bierke geprobeerd dat ik vrijdag met Saskia had aangekocht (mijn Duchesse de Bourgogne). 't Leek uiteraard niet op mijn Koninckske of een Palmke, maar het was best te drinken. Eigenlijk vond ik dat het qua smaak wat afging naar een Rodenbach (maar dan wel minder zurig). 'k Zal het er hier met moeten stellen denk ik. Niet echt iets voor elke week, maar zo af en toe eens eentje.... why not! Alleszins beter dan een gewone pils, want die drink ik niet.
Al mijn hoop is nu gevestigd op wat er gaat binnenkomen voor Kerstmis, want de mijnheer in die hangar, volgens Saskia een Mexicaan... zei dat er tegen dat meestal nog wat extra biertjes vanuit België aankomen. Ik hoop dus op een Dobbele Palm...

Vandaag was het hier weer een heerlijk zonnige dag (27°), maar veel genoten hebben we niet, want maandag: kuisdag... Maar na school hebben we nog wel het zwembad opgezocht en ons toch nog aan het zonnetje kunnen opwarmen na een zwempartij.

Tot zover vandaag...

4 comments:

@nn said...

Ale, goed dat Axelle een beetje op dreef geraakt op school, zo verschuift ze langzaam maar zeker haar grenzen.
En, wat hebben die Belgen toch altijd met dat bier? Ge zult toch ook eens moeten oefenen om 'Corona' te drinken, zodat ge dat lekker gaat vinden als ge eens bezoek gaat bij Amerikanen. Of ook 'Heiniken', we hebben het meer dan eens gehad dat ze dat in huis hadden gehaald, speciaal voor ons, omdat ze dachten dat wie Dutch spreekt ook Heiniken drinkt. Ge kunt ze dan toch niet teleurstellen he?

Anonymous said...

wenst ons Axelle maar nen dikke proficiat voor zoveel inzet.
En wat dat bier betreft, dat kan nu toch zo'n probleem niet zijn hé. Gij drinkt toch heel graag wijn en die californische is zeker niet slecht. Maar als ge graag een biertje drinkt dan zijn de belgische toch nog altijd de beste zegt men want ik drink da ni (een kriekse uitgezonderd)
zeg Kristientje het is momenteel de fashionweek in LA; kunt ge daar iets van merken? Gisteren was bij ons op de rode loper een actrice (ben haar naam vergeten) die een collectie heeft uitgebracht voor dames en tezelfdertijd voor barbies. De show werd gelopen door meisjes van ongeveer 12-13 jaar .
'k Zie ons Axelle al lopen op de catwalk met in haar hand zo'n barbie hihihi.

kastelke said...

Knap gedaan van Axelle! Ik hoop dat ze zelf ook trots is op die prestatie! Zo'n succeservaringen moeten een kind toch wel zelfvertrouwen geven. Als ze in de toekomst nog eens voor een heel moeilijke opdracht staat, dan moet ze maar terugdenken aan die tijd dat ze net toekwam in Amerika, en hoe vlot ze zich daar doorheen gewerkt heeft!

En wat dat bier betreft, daar maak ik mij geen zorgen over als we ooit verhuizen, ik lust het gewoon niet. Ik zal de wijnboeren wel afschuimen, op zoek naar een lekker smaakske!

saskia said...

Ach

Ik heb de voorbije jaren meer wijn gedronken dan bier. Pieter drinkt geen bier en dan haal je niet snel bier in huis. Ook op cafe smaakte de pilsjes na een tijdje niet meer, dus dan nam ik daar ook maar een glaasje wijn.

Maar eigenlijk drink ik heel graag specialere bieren. Dus als ik dan eens met vrienden op stap ging, dan zag je mij steenvast een donkere leffe (die ze dus spijtig genoeg hier niet hebben, alleen de blonde soort) drinken. Voor kriek ben ik kieskeurig. Ach algemeen drink ik graag donkere of zwaardere bieren, wel met mate, want je kan ze niet drinken gelijk je pilsjes drinkt :)

Saskia

ps: Heineken drink ik niet en de meeste Amerikanen vinden het ook niet lekker. Maar gelijk Bud hebben ze het in huis als er een feestje is, omdat het goedkoop is. Maar zelf zal je ze het zelden zien drinken (hey, tenminste dit is de uitleg van een paar vrienden van mij :))