Thursday, August 10, 2006

Een nieuwe dag...

De dag begon met een webchat met mijn ouders... die me het grote nieuws vertelden van die verijdelde aanslagen op Amerikaanse vliegtuigen. Kippenvel krijg je daarvan, als je weet dat je zelf ook in zo'n vliegtuig hebt gezeten en dat veel van je "loved ones" ook op zo'n vluchten gaan zitten om op bezoek te komen naar onze nieuwe thuis. Gelukkig hebben ze die mannen gevat. OEF... Dat ze maar wat strenger worden op de luchthavens... Wie recht in zijn schoenen staat, maakt daar geen problemen van: het gaat tenslotte om de veiligheid van iedereen.

Vandaag gelukkig me terug beter in mijn vel gevoeld! Samen met Axelle nog wat winkels afgeschuimd en ik heb me een bakvorm gekocht zodat ik binnenkort "mijn fameuze kaastaart" eens kan maken. Zo kennen jullie mij weer terug zeker: kokkerellen!
Heb ook een leuk spelletje gekocht dat Axelle nu met haar papa aan het spelen is (nooit gezien in België).

Terjuist zaten we op ons terras te eten en kwam er een jongetje voorbij waar Axelle ook met speelt aan het zwembad (Daniel). Amerikanen nemen geen blad voor de mond, ook niet wanneer ze nog zo jong zijn (want ik schat hem niet ouder dan 6 jaar): "What are you guys eating?"...
Maar daarna vroeg hij wel of Axelle nog wat beneden kwam spelen. Dus dat was wel leuk.
Spijtig dat de avond hier snel valt en het spelen dus ook vlug voorbij was. Ik heb niet graag dat ze hier alleen buiten rondhangt in het donker.

Morgen ga ik rondbellen voor een schotelantenne, met een beetje geluk is dat stukken goedkoper dan kabeltv en kunnen we zelfs enkele VRT-programma's bekijken op die manier.
We zien wel... in ieder geval proberen we om onder die kabeltv uit te geraken, want nu hebben ze dat nog altijd niet aangesloten. Daar bovenop kregen we een brief van de maatschappij waarin ze ons melden dat ze onze "credit history" niet konden checken (ah neen, wij zijn hier nog maar pas) en dat ze dus méér gegevens van ons nodig hebben (onder andere het gekende social security nummer). We zouden zo eens niet hun kabeltv kunnen betalen hé!
Dus ga ik proberen of we het kunnen doen met een schotelantenne... daarover meer in een volgende post.

Dikke kus aan iedereen in België die me lief is!

No comments: