Wednesday, August 02, 2006

Theoretisch rijexamen voor een Californisch rijbewijs

Vandaag was het zover. Alain had een afspraak om 15u30 om zijn test te gaan afleggen en had me gisteren laten weten dat ik met hem mee kon gaan om ook mijn test af te leggen als er plaats was. Snel dus het 2006 Californian Driver Handbook ter hand genomen om zoveel mogelijk theorie op te nemen. 's Avonds nog wat "on line sample tests" uitgevoerd en de "tutorial" een aantal keer uitgeprobeerd. We probeerden dus zo goed als mogelijk voorbereid te gaan deelnemen. Het resultaat mag er wezen. Alain had alle 36 vragen correct beantwoordt, ik had er 35 van de 36 correct. We hebben dus beiden een voorlopig rijbewijs dat tot eind september geldig is. Het goede nieuws was dat we meteen ook onze verzekering in orde konden brengen én dat we dus sinds deze avond "EINDELIJK" de fiere eigenaars van onze wagens zijn.
Morgen moet ik hier trouwens even nagaan waar ik mijn autootje mag ondergronds parkeren, want een tweede parkeerplaats moet je (wat had je gedacht) extra aanvragen én extra betalen natuurlijk.
Morgen ga ik dus meteen wat rondrijden met mijn "car" en gaan Axelle en ik naar de verdeler van Natuzi om naar de salons te gaan kijken.
Alain is blij dat hij nu al die dingen gewoon aan mij kan overlaten omdat ik nu eindelijk over eigen vervoer beschik. Uiteraard gaat hij 's avonds na een dagje werken liever in "the hot tub" dan met mij mee te moeten gaan shoppen om onze ijskast te vullen.
Eindelijk dus eens een meevaller voor deze "aliens" hier in Marina Del Rey. Want in één van de comments van mijn vorige post, haalt Ann heel terecht aan dat je hier echt als iemand van "Mars" of "Pluto" wordt aangekeken. Om maar te zeggen: wij hadden een afspraak om 15u30, vooraleer ze onze gegevens in de PC hadden, was het ondertussen 16u15 (en je mag maar tot 16u30 starten met het geschreven examen!).
Gelukkig mag ik niet zeggen dat de mensen hier in ons "dorp" ons aankijken op het feit dat we van Europa komen, integendeel. Axelle heeft een goede vriendin en ik schiet best op met de mama's. Alain heeft leuke collega's. Maar om door de papiermolen te worstelen, is soms ronduit frustrerend.

Ziezo, nadat ik jullie al het goede nieuws van vandaag heb gemeld.... tot morgen (met nieuws over een salon hoogstwaarschijnlijk)... Ik ga nu nog een lekker glaasje wijn op mijn terrasje drinken!

3 comments:

@nn said...

Proficiat, voor jullie allebei.
Rij maar veel rond met dat wagentje van je, een beetje genieten na alle stress mag nu wel.

Anonymous said...

kristientje,
best wel knap van jullie dat jullie op zo'n korte tijd je rijbewijs gehaald hebben. Ik denk dat er toch wel wat reglementen anders zijn dan bij ons en die moet je toch maar kennen hé. Ik ben benieuwd welke salon je gingder gaat vinden want ik denk dat de amerikanen een heel andere smaak hebben dan wij; enfin ik zie het wel als je een fotootje doorstuurd. Zorg maar dat je geen snelheidsboete krijgt want die zijn niet min.
Kusjes
tante Chris

kastelke said...

Proficiat met het behalen van jullie rijbewijs! Je hebt de Belgen eer aan gedaan met zo'n resultaten! (maar ik had niet anders verwacht)
Als ik zo eens op het internet kijk, dan denk ik dat jullie met een heel schoon salon naar huis gaan komen...
Wat het 'alien' zijn betreft: in omgevingen waar best wat expats zitten, ga je daar minder 'last' van hebben dan wanneer je, bij wijze van spreken, in één of ander boerendorpje ergens in Alabama gaat wonen.
En: het hebben van een kind vergemakkelijkt het leggen van contacten (een hond kan ook helpen, hahaha).