Thursday, August 31, 2006

Our stay at San "Frio"

De titel zegt het... "frio"... 't was er absoluut niet vergelijkbaar met LA... De koude wind en de wel zeer killige avonden waren eigenlijk dé spelbrekers.
Verder was het natuurlijk GREAT.
Onderweg naar San Francisco zijn we gestopt in Santa Barbara, héél mooi vonden wij... en dan nog een stop in Solvang: een dorpje opgericht door Denen en nog steeds erg Deens... Maar, zoals de foto jullie zal tonen was er ook een Belgian Café waar je "Belgian waffels" kon eten, verder heb ik er nog "Hollands klompjes" in de vitrines zien staan... te gek voor woorden en dit aan de andere kant van de wereld!
Onze eerste nachtstop was in San Luis Obispo... daar hadden we eerlijk gezegd meer van verwacht. Maar ja wat de ene "waw" vindt, is niet noodzakelijk wat de andere goed vindt hé...
Volgende dag onze tocht verdergezet via de baan die naast de Oceaan loopt. Gestopt in Cambria, wat een kunstenaarsdorpje is: veel galerieën met zaken in geblazen glas... sommige mooi, andere niet om aan te kijken!
Terug de weg hervat: bochten, bochten en nog eens bochten... en zij die mij goed kennen, weten dat dit niet zo direct mijn ding is (qua wagenmisselijkheid bedoel ik dan). Er leek maar geen einde aan te komen.... berg op, berg af... maar toegegeven: de uitzichten waren PRACHTIG.
Toen onze maagjes begonnen te knorren kwamen we toevallig een "welness resort" tegen dat boven op een berg lag... lekkere keuken (héél Frans) én: DE KONINCK bier voor mij (jaja... mijn Keuninckske boven alle bieren hé). Dat bier was daar verkrijgbaar omdat er een Nederlander achter de bar werkte en die een aantal "nieuwe" bieren had geïntroduceerd ter plaatse. 'k Heb er alleszins goed van genoten, want ik denk dat ik nog wat zal moeten zoeken naar mijn volgende Keuninckske.
Tweede nacht doorgebracht in Monterey... hier werden de verwachtingen wel ingelost... Mooi!
Dan via de 101 verder naar San Francisco naar het Chancellor hotel waar we, op aanraden van Marijke, verbleven.
Een oud hotel, centraal gelegen, supervriendelijke mensen... kortom goed voor zijn geld (want goedkoop is San Francisco niet).
Direct al wat verkennen, te voet uiteraard, de kuitspieren zullen het geweten hebben!
Op zaterdag eerst en vooral een flinke wandeling naar Fisherman's wharf en daar de boot genomen voor een 1 uur durende tocht door de baai: onder de Golden Gate en rond Alcatraz (zie foto's).
Dan lekker gaan eten ter plaatse en 's avonds, tevergeefs, geprobeerd om de cable car terug naar ons hotel te nemen... er stond minstens een file van 1uur en er stond een ijzige wind. Maar, de oplossing was nabij: een limousine wilde nog 2 extra passagiers tot Union Square (en die 2 werden er dus 3 met ons erbij). We hebben dus in een heuse limousine (mét champagneglazen, whiskyset (maar spijtig genoeg zonder drank)) de stad doorkruist. Was ook wel eens wat natuurlijk.
Daarna China Town ingetrokken en Chinees gaan eten (met stokjes)...
Volgende dag een tochtje naar Fishermans met een gemotoriseerde cable car (dus niet dé originele op de rails)... en dit gewoon omdat er weer zo'n file stond te wachten. Lombard Street gedaan (te voet én bergop aub!) en dan naar Coit Tower gaan aanschuiven om boven te geraken met de lift (de trappen waren afgesloten voor zij die denken dat wij luiaards zijn) en er te kunnen genieten van de wijdse uitzichten.
Daarna bij Lori's Diner, een tent in fifties stijl, een lekkere hamburger gaan eten en aan het hotel onze auto gaan ophalen om een tochtje te maken door de stad met de wagen (een rit die in onze gids aangegeven was). Eigenlijk niet echt iets nieuws ontdekt, maar toch een aantal prachtige zichten op foto gezet.
's Avonds bij Sears Food gaan eten (daar waar ze 's morgens in lange rijen voor de deur staan voor hun gekende pannekoeken): heel lekker én goede bediening.
Wat de pannekoeken betreft, kunnen wij niets zeggen, want we hebben de lange rij niet getrotseerd ervoor!
Wat ik ook niet moet vergeten is dat we ook nog bij een Italiaan zijn gaan eten, heel lekker, en dat bleken Nederlanders te zijn die de zaak openhielden. Van deze zaak moet ik zeker het adres eens aan Marijke bezorgen. De ravioli gevuld met kreeft was erg lekker en ook mijn penne waren "delicious", ook Axelle's pasta was zeer verzorgd en lekker volgens haar (en onze Axelle plezieren is niet altijd gemakkelijk op culinair gebied).
Maandagochtend kwam er een einde aan onze uitstap en zijn we via de 5 naar huis gereden... jullie lezen het "huis"... want dat was toch wel wat het gevoel dat we kregen toen we terug binnenstapten in ons flatje.
De foto's die bij deze post staan: Café met de Belgian waffels, een foto van onderweg, de Golden Gate, Alcatraz en het draaien van de cable car.

Ziezo, nu ontbijten! Tot volgende post.

4 comments:

@nn said...

ALe, dat hebben jullie weeral gehad he!
Wanneer begint school bij jullie?

Anonymous said...

Hi kristine, Ben je naar Hearst Castle geweest? Lijkt dat je veel gegeten hebt....In ieder geval fotos zijn heel leuk. Morgen hier 1/9, de kindjes kijken er echt naar uit.
Take care friends. Tot binnenkort.
Gr, EMMA

Anonymous said...

Zoals ann zegt, wanneer begint de school voor Axelle. Amber moet morgen al naar school en dat voor 1dag. Ben benieuwd wat dat ginder gaat geven. Zal het wel horen
saluut
tante chris

marijke said...

Jullie hadden echt wel pech met het weer want het is hier eigenlijk al heel mooi geweest, voor de zomerperiode. Net toen jullie er waren, was het wat minder. Leuk om te horen dat jullie een paar suggesties gevolgd hebben, en dat adres van die Italiaan mag opgestuurd worden!