Sunday, August 20, 2006

Ons terras aankleden

Het moest er uiteindelijk toch eens van komen. We hadden al wel een tafel en stoelen erop staan en eveneens een droogrekje... maar verder niets.
Vandaag zijn we naar een grote potteriezaak gereden waar we een mooie paradijsvogelplant hebben gekocht (redelijk groot) én een mooie pot om hem in te zetten natuurlijk.
Ook Axelle kwam aan haar trekken, want al van in België was zij aan het zeuren om eindelijk eens zelf bloemetjes te mogen zaaien... zij kreeg dus zaadjes van mooie bloempjes.
Nu wachten tot die uitkomen en zien wat het wordt...
Verder nog langs Homedepot geweest... Ik wilde namelijk graag zo'n bloempotten (van die rechthoekige) die je aan je terras kan hangen... Niet te vinden! Wel de potten, maar niet het eenvoudige plastieken systeem dat je in België vindt om ze op te hangen. Alles hier met schroevendraaiers vast te maken en we willen geen gaten maken in de omheining van ons balkon (want dat worden dan extra kosten als we hier verhuizen)... dus: niets!
Geen mooie bloembakjes dus aan mijn terras...
Maar het mag gezegd, onze paradijsvogelplant staat mooi te pronken in een zonnig hoekje van ons terras.
Bij Homedepot heeft Alain eindelijk een comfortabele zetel gevonden om "onderuit" in te gaan... iedereen dus weer tevreden.
Na al dat harde "labeur" nog even een zwemmetje en dan uit eten gegaan in de haven... Lekkere "Hawaian wahoo" gegeten (een soort van witte vaste vis: heel lekker!)...

Morgen omstreeks 19u30 aub allemaal hard duimen... ik moet dan mijn praktisch rijexamen gaan afleggen. Alain heeft het al achter de rug sinds donderdag en was geslaagd. Nu ikke dus nog! Proberen niet te veel te stressen, da's voor mij de boodschap... want gewoon uit "stress" zou ik stomme dingen gaan doen, die ik onder normale omstandigheden niet zou doen. Ach ja, we zien wel. 'k Zal proberen te denken aan het feit dat ze op dat moment ook onze nieuwe sofa komen leveren en dat die dus op mij zal staan wachten tegen dat ik terugkom van het examencentrum.

To be continued dus!

2 comments:

kastelke said...

Zeg Kristine, dit vind ik niet kunnen hoor: zit jij hier te vertellen over je terras, en vooral over die schitterende plant, en moeten wij het zonder fotootje doen... Als jij een fotootje plaatst, zodat wij tenminste weten hoe mooi die plant is, dan zal ik voor je duimen!
(neen hoor, ik duim zo ook wel voor je; veel succes!!!!)

Anonymous said...

Veel succes met je rijexamen!
Je zult wel slagen, ben ervan overtuigd.

Groetjes van uitgeregent BE.
EMMA