Friday, July 06, 2007

De sauna

Gisterennamiddag naar de sauna geweest. Afspraak om 13u aan de deuren van Imelda in Mechelen.
Iedereen was tijdig op post.
Er was niet veel volk, dus plaats genoeg om rustig te liggen.
Lekker in de warme sauna's hangen, heel veel eucalyptus in de eucalyptussauna, té weinig stoom in het stoombad (vond ik toch!) en dan iets nieuws ontdekt, maar dat was zoooo waaarrrmmmm dat we er binnen de 5 minuten terug uit waren.
Het lijkt op 4 stoelen die rond een verwarmingselement staan. Ook achter de rugleuning en onder de stoelen staat zo'n verwarmingselement... het geeft een enorme hitte, zou veel calorietjes verbruiken en mag maar 1x per uur maximum gebruikt worden. Te begrijpen... want STIKHEET.
Achteraf hoorden we van andere mensen dat je je eigenlijk beter eerst "nat" maakt onder de douche vooraleer je erin gaat zitten (dat weten we nu dus voor volgende keer).
Axelle en Dieter waren ook mee. Het duurde efkes maar uiteindelijk geraakten ze toch van hun schroom vanaf en zwommen ze in het openluchtzwembad, de sauna daar kregen we ze niet in.
We sloten deze relaxerende namiddag af met een lekkere snack (ik at een héél lekkere croque van geitenkaas met spek en appeltjes) en sommigen sloten af met een dessert dat er heerlijk uitzag (een lekkere Belgische wafel met slagroom én ijs).

Aan de kassa kreeg ik dan te horen dat mijn sauna en drankjes en eten een verjaardagscadeau waren van Monty, Rosette en Mira en dat ik eigenlijk alleen maar Axelle's inkom moest betalen...

Dankjewel vrienden... dit was een cadeau dat ik letterlijk opgesoupeerd heb en waarvan ik "genoten" heb!

1 comment:

Anonymous said...

die lekkere wafel met ijs en slagroom ging er bij mij vlotjes in hoor.
het was genieten met jullie.
mira