Sunday, July 29, 2007

Fun at the beach and a Cheese with wine evening....

Zaterdag startte met een ochtend "Fun at the beach"... Alain ging samen met de buren leren surfen (neen, niet windsurfen!)in Santa Monica. Hij nam Axelle's boogieboard mee en Axelle en ikzelf fietsten tot ginder.
Aangekomen ter plekke, stelde ik vast dat ik het fietsslot vergeten was (STUPID ME!). Dan maar de eerste de beste fietsenverhuur binnen en ja hoor, daar kon ik een slot kopen.
Fietsen dus vastgelegd en dan "hup naar het strand", waar Alain ondertussen al 1uur les had opzitten... nog 45 minuten te gaan dus.
Hij bleef moedig proberen en proberen en proberen... en vertelde me achteraf dat het allemaal veel makkelijker lijkt dan het in werkelijkheid is. Hij was K.O. nadien, hoewel hij toch een zeer goede fysiek heeft van al zijn conditietraining in de gym. Mij hadden ze hoogstwaarschijnlijk kunnen bijeenvegen na zo'n les!
Alain en Buddy (onze buurman) volgden beiden dus les, Susan (onze buurvrouw) en Axelle hielden het bij het boogieboarden. Axelle amuseerde zich kostelijk met onze buurvrouw (en vice versa denk ik).
Ik was cameravrouw van dienst (maar wel met het gewone fototoestel, dus niet zo professioneel als met een echte camera).
Je merkt dat wel aan de filmpjes die niet altijd even kwalitatief goed zijn, maar ach... jullie krijgen toch al wel een idee van het plezier dat er werd beleefd.

Rond de middag terug naar huis gefietst. Axelle was té moe en wilde haar fiets in de koffer van de auto en reed met papa mee terug.
Ik moest nog enkele dringende boodschappen doen, want 's avonds was er een "Kaas en wijnavond" bij ons thuis voor onze Amerikaanse vrienden.
Waren uitgenodigd: Tamzen en Jeff met dochter Maia, Nancy met dochter Aimy en zoon Michael, Susan en Buddy (onze buren) en Mara en Dan (een koppel dat we onlangs leerden kennen en die een dochtertje en een zoon hebben). De kinderen van deze laatsten waren echter bij Dan's ex-vrouw en dus bleef het bij 4 kinderen en 9 volwassenen.
De kindjes smulden van de pasta met kip in tomatenroomsaus en wij van alle lekkere kazen die ik bij Wholefoods was gaan halen en een lekkere Mouton Cadet Bordeaux die ik in Ralphs had gevonden.
Er gingen zo maar eventjes 8 flessen wijn door de kelen... niet slecht hé, da's bijna 1 fles per persoon!
De ambiance was dus zéér goed, moet dat nog gezegd. En Dan en Mara waren zo blij dat ze hier nu eindelijk wat meer mensen hadden leren kennen dat ze prompt iedereen aanwezig uitnodigden voor een BBQ volgende week zaterdag.
Toen wij opperden dat wij dan Belgisch bezoek zouden hebben (Nadine, Kris en Arno), zeiden ze: "Maar die vrienden breng je toch gewoon mee!"
Dus... volgende week beste Nadine en Kris staat er BBQ op zaterdagnamiddag op het programma. Ze wonen hier vlak bij ons aan het kleine zwembad, dus een plonske, genieten van het zonneke en dan van een stukske gegrild vlees met een goed glaske wijn: niet slecht voor een eerste vakantiedag zou ik zo zeggen!

Om 12u lagen we dan EINDELIJK in ons bedje...
Eerst had ik Nancy nog wat moeten troosten, want haar kinderen sliepen voor de eerste nacht bij hun papa. Onnodig te zeggen dat dit voor een mama niet makkelijk is. Nancy had dus een schouder nodig om zich effe te laten gaan en vooral een dikke vriendschappelijke knuffel.

Deze ochtend werd blijkbaar iedereen, die hier gisteren "diep" in het glas had gekeken, wakker met een katertje! Lichte hoofdpijn dus: dat vroeg naar een aspirientje.
Om 10u30 belde ik Nancy om te checken hoe haar nacht was verlopen en omdat ze ook nog niet had ontbeten, nodigden wij haar dan maar meteen uit voor het ontbijt.

Vandaag was het "pool"-dag... lekker relaxen aan het zwembad. Hoewel... ineens kwam daar een rare "kwistenbiebel" die met kleren en al het zwembad insprong en daarna de mensen met een "F... you!" afdreigde. Security wist dus direct wat doen, nl. die man proberen op te sporen. Verder hebben we van dat voorval niets meer gehoord.

Voilà, dat was zowat het weekend in een notedop. Nu nog wat fotootjes van het strand gisteren en enkele filmpjes...

Fijne werkweek en speciale boodschap voor peterke: "Begin nu maar af te tellen! Wij zijn al volop bezig!"




En de filmpjes:












1 comment:

Anonymous said...

ja dat surfen met alain zou ik nu toch ook geprobeerd hebben al was ik daarna stikkapot,bijna visite doe ze de groeten van mij hé en geef ze een dikke kus Rosette