Sunday, July 22, 2007

Een dagje zee met de Belgen

Axelle met Inge...

Ja Inge... nu ben je "wel" kletsnat! En dat door Alain en Jan.


Mattis en dé Jan...
Een compositieke... hét allereerste dat ik maakte... nog niet fantastisch, maar bon... ik ben dan ook nog maar aan het leren!



Omstreeks 12 waren we in Belmont Shores Beach (juist voorbij Long Beach), waar de Belgische driekleur al van ver opgemerkt kon worden.

Er was al redelijk veel volk, meer dan verleden jaar... en er bleven alleen maar meer en meer mensen bijkomen.
Ongeveer gelijktijdig met ons arriveerden Kurt, Nele en de kids, zodat Axelle hupsakee direct de zee in kon met hun bengels. Ze deden de hele dag bijna niets anders dan boogieboarden en volley spelen... en zo goed als geen gezaag aan onze oren (FANTASTISCH).

Er waren natuurlijk nog wat andere Belgen die we al kennen zoals Inge en haar zus Veerle met haar echtgenoot en de kindjes, Ilse die op het consulaat werkt met haar man Marcus, Hilde met haar man Stefaan, dé Jan (die kan niet ontbreken op een feestje), Dirk met zijn echtgenote, Nico en zijn buurvrouw en haar kindjes en ga zo nog maar even verder.

Ik werd aan een zekere "Inge" voorgesteld en wat bleek... moesten we terug in Elewijt zijn, zou dit een buurmeisje zijn. Deze Inge is namelijk afkomstig uit de Vinnestraat in Elewijt en is nu al 5 jaar hier in Californië omdat ze met een Amerikaan huwde. Rosetteke, gij kent deze mensen zeker, want Inge kende u en ook Hilda (de gewezen kapster uit de familie). Het gaat om een dochter van François Verhulst in de Vinnestraat.

Ge ziet dus beste mensen, zo klein is de wereld!

Het werd een leuke dag... met was authentieke Belgische (en Vlomsche) muziek... En uit volle borst zong ik mee: "Aantwaarpe ga ze ga veur ma, toch de stad wor as ik zen geboren...."

We besloten deze gezellige dag met een lekker etentje samen met Nele en Kurt en Hilde en Stefaan, en zo was het voor ons een geslaagde Nationale Feestdag!
Vandaag gaan we naar de Pool Party hier bij ons!

6 comments:

Anonymous said...

Kristine,
fantastische compositie !
Nu het begin d'er is, mogen we ons toch wel zeker verheugen op nog meer van die kunstwerkjes hè !
Groetjes,
Veerle en co

Ilse said...

Ja, het was een plezant namiddagje aan het strand! Jammer dat wij zo lang in het verkeer gezeten hebben en pas zo laat gearriveerd zijn! En Kristine, je compositie is zeker de moeite, hoor, ik ben onder de indruk!

Anonymous said...

Leuk zo'n Belgian Club in de buurt. Wij hebben 21 juli niet gevierd, we hebben er zelfs niet bij stil gestaan. We zijn hier dan ook zowat de enige Belgen in St.Louis!

Kan me voorstellen dat het een fantastische dag is geweest. Compositie vind ik ook geslaagd.

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info

Anonymous said...

das straf dat ge mensen uir de vinnestraat tegen komt,francois verhulst is een jaar ouder dan monty,die kennen we heel goed de dochter minder maar die zal mij kennen van in de school denk ik Rosette

Anonymous said...

Ja, ik moest wel het water in eh! Maar ik was blij want ik ben al jaaren niet meer in de oceaan gaan zwemmen. T'was heerlijk!
En ik moet nog altijd lachen met dat echte vlaamse woord dat Alain gebruikte als hij het over de gillende meisjes had " Zeg , gelle zijt allemaal kreskiekens !
hahaha!
Inge

esse said...

Kristin, hier nog wat extra foto's van de nationale stranddag!

Groeten,

Stefaan

http://www.flickr.com/photos/esse/sets/72157600983359303/